شکاف فرهنگی عامل مهم ایجاد اختلاف زوجین

هر چه تناسب فرهنگی و اعتقادی زوج ها بیشتر باشد اختلافات و درگیری ها به حداقل می رسد.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران، تینا بهادری، آسیب شناس، در خصوص لزوم هم کفو بودن زوجین از لحاظ فرهنگی گفت: از مهم ترین و تاثیرگذارترین مولفه های ازدواج موفق، تناسب فرهنگی است. هر اندازه طرفین، از لحاظ اعتقادی و فرهنگی به هم نزدیک باشند، روابط پایدارتر، سالم تر و به طبع اختلافات کمتری نیز خواهند داشت.
وی ادامه داد: برخی دختران و پسران جوان به محض اینکه احساس می کنند از لحاظ عاطفی به هم تعلق خاطر پیدا کرده اند، عوامل دیگر را نادیده می گیرند، در صورتی که اختلاف در ارزش ها و عقاید مذهبی جزو مسایل بنیادین در ازدواج است. به عنوان مثال اگر یکی از زوجین پایبند به اصول اخلاقی بوده اما طرف مقابل فردی لاقید باشد، پرواضح است که این دو فرد در زندگی زناشویی، روابط اجتماعی، مراودات و معاشرت ها، تربیت فرزندان و موارد دیگر با مشکل مواجه خواهند شد.
این کارشناس تصریح کرد: هم کفو بودن که در دین ما نیز به آن تاکید شده است به همین معناست که طرفین ازدواج از لخاظ موقعیت مالی و اجتماعی، عقاید، و باورها از باهم تناسب داشته باشند تا بتوانند درک درستی از هم داشته و اختلافاتشان به حداقل برسد. این نکته قابل ذکر است که یکی از دلایل طلاق در جامعه ما عدم تناسب فرهنگی است که متاسفانه از سوی خانواده مورد
غفلت قرار می گیرد.
بهادری در پایان گفت: افراد در شرف ازدواج، باید در مرحله آشنایی درباره طرز فکر، نگاه و ایدئولوژی، خط قرمزها ‌و عقاید خود با یکدیگر صحبت کنند تا به نقاط اشتراک و افتراق همدیگر دست پیدا کنند، زیرا موکول کردن این امر به بعد از ازدواج می تواند مشکل آفرین باشد.

/انتهای متن/

درج نظر