شوراهای اسلامی مازندران شاهد رشد25 درصدی حضور زنان بوده است

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران گفت حضور زنان در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این استان 25 درصد از دوره چهارم بیشتر شده است .

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، جعفر قمی اویلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد زنان عضو شورای پنجم در مازندران را 270 نفر اعلام کرد.
وی اضافه کرد : طبق آمار 251 زن عضو شورای اسلامی مناطق روستایی و 19 زن نیز عضو شورای اسلامی شهرهای 58 گانه مازندران شدند.
دبیر ستاد انتخابات مازندران با اعلام این که عضویت زنان در شوراهای شهرهای مازندران 22 درصد در این دوره افزایش داشت ، توضیح داد : در مجموع از 316 عضو شورای اسلامی شهرهای استان 19 نفر زن هستند.
در دوره چهارم 12 زن عضو شوراهای اسلامی شهرهای مازندران بودند.
** رشد 30 درصدی متخبین زن در شورای اسلامی روستاها
دبیرستاد انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مازندران اظهارداشت : در این انتخابات در مناطق روستایی نیز 251 زن عضو شورای اسلامی شدند که در مقایسه با دوره چهارم آمار زنان حدود 30 درصد بیشتر شد.
قمی اویلی افزود : برای پنجمین دوره شورای شهر و روستا یکهزار و 63 زن داوطلب شده بودند که از لحاظ آمار داوطلبان نیز مشارکت زنان حدود 27 درصد بیشتر از دوره گذشته بود.
وی گفت که در مجموع 5.7 درصد از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستاهای مازندران در دوره پنجم ، زنان بودند.
در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در مازندران حدود 18 هزار نفر داوطلب شدند که یک هزار و 63 نفر زن بودند.
انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی در 58 شهر و افزون بر 2 هزار و 500 روستای مازندران برگزار شد و افزون بر هفت هزار و 700 نفر در این خطه شمال کشور عضو شورای اسلامی شهر و روستا شدند.
مازندران حدود سه میلیون و 300 هزار جمعیت دارد که حدود 49.5 درصد آنها را زنان تشکیل می دهند.

/انتهای متن/

درج نظر