شناسایی بازارهای هدف برای صادرات تولیدات صنایع دستی زنان سرپرست خانوار

0

مشاور امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از برنامه‌های طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، تشکیل بازارهای دائمی و شناسایی بازارهای هدف است تا زنان سرپرست خانوار بتوانند محصولات خود را بفروشند و حتی آنها را صادر کنند.
به گزارش به دخت به نقل از فارس، سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با اشاره به طرح‌هایی که در جهت حمایت از زنان سرپرست خانوار قرار است اجرایی شود، گفت: دو صندوق تأمین مالی خرد در شهرری راه اندازی شد و این صندوق‌ها بر اساس یک برنامه مشخص قرار است در جهت توانمندسازی زنان حرکت کنند.

وی ادامه داد: قرار است 50 صندوق در آن منطقه راه اندازی شود که زنان را آموزش می‌دهد و آنها را توانمند می‌سازد، همچنین با توجه به سرمایه‌هایی که در اختیار دارند و در این صندوق آنها را ذخیره می‌کنند کار را جلو می‌برند.

مشاور امور بانوان وزارت صنعت ادامه داد: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با هدف توانمند سازی زنان، آموزش و اشتغال آنها سه اصل اساسی را شامل می‌شود که شامل تعادل خانوادگی، ارتقای اجتماعی و ارتقای شغلی می‌شود.

جلودارزاده افزود: زنان سرپرست خانوار مشمول این طرح شامل 4 گروه هستند، زنانی که همسران آنها فوت کرده اند، زنانی که طلاق گرفته‌اند، زنانی که هیچوقت ازدواج نکرده اند و خانم‌هایی که بدسرپرست هستند.

وی تصریح کرد: تشکیل بازارهای دائمی و شناسایی بازارهای هدف زنان سرپرست خانوار بتوانند محصولات خود را بفروشند یا حتی آنها را صادر کنند از دیگر برنامه‌های طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است که شامل آموزش‌های مقدماتی و پیشرفته است.

/انتهای متن/

درج نظر