شستن صورت را ازنو یاد بگیرید

اشتباهاتی هست که ندانسته در باره شستن صورت انجام می دهیم.بد نیست راهکارهایی تازه برای داشتن پوستی تمیز و جوان یاد بگیریم.

0

به نظر می رسد که شست وشوی صورت کار ساده و آسانی است.که تنها شامل آغشته کردن صورت با کف و آبکشی آن است.

اما در مواردی شما باید درباره روش های پاک کردن پوست صورت خود دقیق تر شوید.

نتایج نشان داده اند که عادات بی ضرر شستشوی صورت ظاهرا می توانند منجر به مشکلات بزرگ پوستی شوند که این ها در نتیجه خشکی و یا چربی بیش از حد صورت حاصل می شود و بد تر آن که این مشکلات می توانند شامل تاول زدن پوست صورت باشند.

 

1- انتخاب محصولات شوینده پوست با توجه به نوع پوست

استفاده از پاک کننده مناسب برای پوست خشک،چرب یا آکنه دار شما، می تواند با در نظر گرفتن تفاوت های میان پوست سالم بی روزن و پوست قرمزتحریک شده شما صورت پذیرد.

به عنوان یک قانون عمومی، توجه داشته باشید که پاک کننده ای که انتخاب می کنید بایستی به طور کامل اثرات آرایشی، خاک و آلودگی، چربی اضافی و سایر آلودگی هایی را که در طول روز پوست شما به خود جذب می کند از میان ببرد.

اما این پاک کننده ها نباید مواد چربی طبیعی پوست شما را به طور کامل پاک کنند.

به توصیه دکتر گری گلدفادن متخصص پوست، آن دسته از افرادی که دائما تاول و جوش می زنند و یا روغن و چربی پوست خود را با دستمال کاغذی پاک می کنند بایداز یک محصول ضد عفونی کننده پوست که به صورت ژل پاک کننده است استفاده نمایند.

به عبارت دیگر در صورتی که پوست شما به طور دائمی آب خود را از دست می دهد بهتر است از یک کرم یا لوسیون هیدراتی پاک کننده استفاده کنید.

 

2-عدم استفاده از آب داغ

ممکن است که وسوسه شوید از آب داغ استفاده کنید ولی بهتر است صورت خود را با آب ولرم بشویید.

چرا که آب داغ ترکیبات مرطوب کننده پوست صورت شما را از بین می برد. و در نتیجه باعث می شود که غدد پوستی شما را برای تولید و ترشح چربی که از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری می کند، به سمت زیرین پوست سوق دهد.

 

3-پوست خود را با برس مخصوص مالش دهید

مالش دادن پوست، معجزه ای است.که باعث خارج کردن و زدودن سلول های مرده ای که در دراز مدت ساخته شده اند می شود و نیز موجب نفوذ مواد مغذی به پوست می شود. اما باید در نظر داشت که مالش های پشت سر هم و متوالی سبب تحریک و برآمدگی پوستی نیز می شود.دکتر جیناین دونی می گوید: مالش های شدید باعث ایجاد ترشحات و اشک های خیلی ریز شده و احتمال به عفونت را در شما زیاد می کند. پس برای پاک سازی و تازگی پوست تان مالش با برس مخصوص را هفته ای دو بار انجام دهید.

 

4- عجله نکنید و بگذارید محصولات پوستی اثرات معجزه آسای خود را در دراز مدت نشان دهند

عجله نکرده و با شتابزده گی صورت خود را نشویید. بیشتر محصولات به زمان بیش از10 دقیقه برای نشان دادن اثرات خود نیاز دارند.

مخصوصا در مورد پوست های آکنه دار دقت کنید پوست صورت خود را به مدت یک دقیقه کامل قبل از باز کردن شیر آب و شست وشوی صورت با کف صابون آغشته کنید.

 

5- با دستان آلوده صورت خود را نشویید.

دکتر گلد فادن می گوید: حتی در صورتی که هیچ زخم، جوش و یا تاول باز روی صورت تان ی ندارید، اگر می خواهید به صورت تان دست بزنید، باید اطمینان یابید که دستان تان کاملا تمیز و عاری از هر گونه باکتری هستند.

حتی اگر با شروع روز احساس می کنید که پوست تان تمیز است، اما آبکشی و شستن آن را به تعویق نیندازید.

شست وشوی صورت تان به هنگام صبج، باعث پاک کردن و زدودن هر نوع چربی طبیعی است که ممکن است به هنگام خواب بر روی پوست تان تجمع یافته باشند.

منبع:یاهو/انتهای متن/

درج نظر