شرایط برای فرزند آوری دختران مجرد تسهیل شده است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اولویت نخست سازمان بهزیستی واگذاری سرپرستی کودکان به خانواده ها است اما در این مسیر نمی توانیم مقررات را نیز نادیده بگیریم.

0

به گزارش به دخت به نقل از پارس نیوز، انوشیروان محسنی بندپی گفت: سخت گیری های قانونی که برای واگذاری سرپرستی یک کودک در نظر گرفته شده برای تامین امنیت و آینده آن کودک است و نمی توانیم قوانین را بیش از این برای فرزند آوری خانوارها تسهیل کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شرایط واگذاری کودکان بد سرپرست خاطرنشان کرد: امکان سرپرستی دائم کودکان بد سرپرست وجود ندارد و این کودکان می توانند به صورت امین موقت وارد خانواده ها شوند.

محسنی بندپی ادامه داد: زمانی که یک کودک به صورت موقت وارد یک خانواده می شود وابستگی عاطفی به اعضای آن خانواده پیدا کرده و این اتفاق می تواند تاثیر زیادی بر روحیات و عواطف آن کودک داشته باشد.

وی در خصوص تسهیل قوانین به منظور فرزند آوری دختران مجرد اظهارکرد: در قوانین جدید شرایط برای فرزند آوری دختران مجرد تسهیل شده و دختران بالای 30 سال که شرایط لازم را داشته باشند می توانند فرزند دختری را به سرپرستی بپذیرند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: واگذاری کودکان به دختران مجرد نیز پس از طی مراحل قانونی محقق می شود و این طور نیست که قوانین برای دختران مجرد با خانواد هایی که خواهان فرزند آوری هستند فرق داشته باشد.

محسنی بندپی با اشاره به علاقه خانواده ها به پذیرش کودکان دختر اذعان کرد: بیشتر خانواده هایی که برای پذیرش فرزند اعلام آمادگی می کنند خواستار سرپرستی دختران هستند البته در این بین خانواده هایی نیز هستند که می خواهند کودکان دارای معلولیت را به سرپرستی قبول کنند اما تعداد آنها اندک است.

وی در پاسخ به این پرسش که خانواده های خواهان سرپرستی کودکان باید چند سال داشته باشند؟، تصریح کرد: یکی از زوج ها باید بالای 30 بوده و 5 سال نیز از ازدواج آنها گذشته باشد.

/انتهای متن/

درج نظر