سمینار آموزشی «نگاهی نو به زندگی» برگزار شد

سمینار آموزشی «نگاهی نو به زندگی» از سلسله آموزش‌های شهروندی با حضور شهروندان برگزار شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از  فارس از زنجان، این سمینار آموزشی با حضور شاهین فرهنگ از اساتید دانشگاهی برگزار شد.

سمینار آموزشی «نگاهی نو به زندگی» با شعار استفاده درست از فرصت‌ها و جور دیگر باید زیست برگزار شد.

این استاد دانشگاه با تبیین راهکارهای استفاده صحیح از فرصت‌ها گفت: بیشتر آدم‌ها بلد نیستند از فرصت‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم چرا که عجول هستیم و زیاد عجله می‌کنیم، تصریح کرد: به دلیل عجله زیاد خیلی از فرصت‌ها را از دست می‌دهیم و به اطراف‌مان توجه نمی‌کنیم.

فرهنگ با اشاره به اینکه بیشتر افراد فکر می‌کنند اگر عجله کنند می‌توانند بیشتر از فرصت‌ها استفاده کنند، افزود: در حالی که عجله زیاد سبب از دست دادن خیلی از فرصت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه باید قدر عمری که خداوند به ما عطا کرده بیشتر بدانیم چرا که فقط یکبار زندگی می‌کنیم و عمر از دست رفته باز نمی‌گردد، تصریح کرد: تنها جایی که بر اساس فرمایشات ائمه اطهار بخیل بودن مجاز شمرده شده بخیل بودن نسبت به عمر است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امروزه آدم‌ها در اوقاتی همانند گیرافتادن در ترافیک نمی‌دانند چطور باید از این زمان و فرصت استفاده کنند، بیان کرد: ضروری است تا استفاده از این فرصت‌ها را یاد بگیریم، شاید در این فرصت بتوانیم به زندگی‌مان نگاهی نو بیاندازیم، با یک تماس دل کسی را که شکستیم بدست آوریم در حالی بیشتر ما عادت داریم در این مواقع به مسببان ترافیک بد و بیراه بگوییم.

وی با تاکید بر اینکه باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم، گفت: اگر بخواهیم می‌توانیم از بچه‌های کوچک نیز مطالب زیادی یاد بگیریم.

فرهنگ خاطر نشان کرد: گاهی لازم است نوشته‌های زندگی‌مان را یک ورق بزنیم، یک جایی علامت سوال، تعجب، تامل و…. داشته باشیم.

/انتهای متن/

درج نظر