سرمربی تیم پینگ‌پنگ بانوان، منتظر حریفان تمرینی از کره هستیم

0

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران می گوید: بانوان ملی‌پوش با حضور در سه مرحله اردوی تدارکاتی و شرکت در یک تور حرفه‌ای اروپایی، با آمادگی کامل راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌شوند.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، سیما لیموچی از آمادگی ملی‌پوشان تنیس روی میز بانوان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا خبر داد و گفت: پس از حضور در اولین مرحله از اردوی تدارکاتی و شناخت نقاط قوت و ضعف، برآیند خوبی را از عملکرد ملی‌پوشان بدست آوردیم.

او ادامه داد: در این دوره از اردوی تدارکاتی، ملی‌پوشان جوانان و نوجوانان نیز حضور داشتند که به نظرم سبب شد آنها نیز بتوانند با حضور در کنار تیم ملی بزرگسالان از تجربیات آنها استفاده کنند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران با بیان اینکه دو مرحله دیگر از اردوهای تدارکاتی برای ملی‌پوشان برگزار می‌شود، گفت: طی دو ماه آینده دو مرحله اردوی تدارکاتی را نیز برگزار خواهیم کرد و در نهایت در یک پروتور اروپایی شرکت می‌کنیم.

لیموچی اضافه کرد: حضور حریفان تمرینی یکی از عوامل موثر در پیشرفت پینگ پنگ بازان است و احتمالا تا پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا، چند حریف تمرینی از کره شمالی به ایران می‌آیند.

او همچنین به حضور دو پینگ‌پنگ باز از رده سنی جوانان در تیم ملی بزرگسالان نیز اشاره کرد و گفت: حضور فاطمه جمالی‌فر و صبا صفری که هر دو از رده سنی جوانان هستند، نشان از توجه به رده‌های سنی پایه بخصوص جوانان دارد و این دو پینگ‌پنگ باز قطعا در آینده جزو بهترین‌های ایران خواهند بود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران با بیان اینکه در این دوره از رقابتهای آسیایی تلاش می‌کند تیمش در میان 10 تیم برتر باشد، گفت: وقتی دو دوره پیش، پس از وقفه‌ای 38 ساله عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا شدیم، مطمئن بودیم کار دشواری را در پیش داریم. این وقفه طولانی مدت سبب دور شدن بانوان پینگ پنگ باز ایران از حریفان خود شده بود.

لیموچی ادامه داد: در آن دوره با تمام مشکلات در جایگاه پانزدهم آسیا ایستادیم و در دوره قبل نیز جایگاه یازدهم را بدست آوردیم. در این دوره نیز اگر جزو 10 تیم برتر شویم، به نظرم موفق عمل کرده‌ایم.

او در بخش دیگری از این گفت‌گو با ابراز گلایه از کم‌توجهی به ورزش بانوان تصریح کرد: در المپیک 2012 لندن شاهد حضور ندا شهسواری به عنوان نماینده تنیس روی میز ایران در المپیک بودیم و این درحالی بود که با کم‌ترین هزینه موفق به اعزام این پینگ‌پنگ باز به المپیک 2012 شدیم. شاید مقایسه درستی نباشد، ولی فوتبال ایران با آن همه هزینه نتوانست راهی المپیک 2012 شود، ولی یک دختر پینگ‌پنگ باز ایران با حداقل هزینه توانست در مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک حضور پیدا کند.

لیموچی در پایان تصریح کرد: چرا با وجود تاکید رهبر و رییس جمهور و وزیر ورزش و جوانان، هنوز هم به ورزش به بانوان کم‌توجهی می‌شود؟ بانوان نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند و باید به آنان توجه لازم برای حضور در عرصه ورزش شود.

/انتهای متن/

درج نظر