ساخت 26 فیلم سینمایی و سریالی در حوزه شهدا و جانبازان

مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: تا کنون فیلم سینمایی، سریال، برنامه رادیویی و نمایش نامه‌های بسیاری در حوزه جانبازان، شهدا و ایثارگران از طریق بنیاد شهید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد شهدا ساخته شده است.

0
به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسینعلی بیات، مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری که در خصوص فعالیت‌های حوزه‌های قرآنی و مسابقات این حوزه برای خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان برگزار شد، عنوان کرد: برای شهدا، جانبازان و آزادگان در حوزه تلویزیونی تا کنون 26 فیلم سینمایی و سریالی ساخته شده است که اخیرا روند تولید این اثرهای هنری به دلیل مسائل مالی با مشکل مواجه بود که در تلاش هستیم این موانع را برطرف کنیم.

وی افزود: در حوزه تلویزیونی تا کنون سه برنامه با عنوان‌های قاصدک، خط ویژه عشق، امروز با تو (جشن تولد شهدا) ساخته شده است. برنامه قاصدک در 52 قسمت 40 دقیقه‌ای از شبکه یک سیما پخش شد که در این برنامه جانبازان و ایثارگران کارآفرین به خوبی معرفی می‌شوند که بخش دوم این برنامه نیز تولید شده است که به زودی از شبکه یک یا سه سیما پخش خواهد شد.

بیات تصریح کرد: خط ویژه عشق نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید است که در 52 قسمت تولید شده است که به زودی این برنامه نیز از رسانه ملی برای مردم پخش خواهد شد.

وی یادآور شد: امروز با تو یا جشن تولد شهدا نیز یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید است که با مشارکت مرکز پویا نمایی صبا ساخته شده است. در این برنامه به سراغ 352 شهیدی که تا کنون به آنها توجهی نشده است خواهیم رفت و در روز تولد آنها با خانواده‌های آنها به گفت‌وگو خواهیم پرداخت که قرار است این برنامه نیز در دو شبکه قبل از پخش اخبار برای مردم به نمایش گذاشته شود.

مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر فضای مجازی یادآور شد: فیلم‌های کوتاهی نیز با توجه به فرمایشات ایشان در حوزه شهدا ساخته شده که در فضاهای مجازی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

به گفته وی فیلم‌های سینمایی و نمایش‌ نامه‌های بسیاری نیز در خصوص واقعه هفتم تیز ساخته شده که در زمان‌های مشخص پخش خواهد شد.

مدیرکل تلویزیونی شاهد در پایان خاطر نشان کرد: همچنین برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد جانبازان و شهدا در رادیو نیز برنامه‌هایی را از طریق رادیو فرهنگ و رادیو جوان برای مردم تهیه کرده‌ایم که برخی از آنها در حال پخش است.

/انتهای متن/

درج نظر