ساخت بزرگترین پایگاه علوم اسلامی تشییع در صحن حضرت زهرا(س)

جانشین فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات در پروژه صحن حضرت زهرا(س) از ساخت کتابخانه حرم مطهر علوی به‌عنوان بزرگترین پایگاه علوم اسلامی جهان تشییع خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حامد امیری جانشین فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات در پروژه صحن حضرت زهرا(س) با بیان اینکه کتابخانه صحن حضرت زهرا(س) بزرگترین پایگاه علوم اسلامی در جهان تشییع خواهد بود، اظهار داشت: همزمان با پیشرفت فاز دوم بخش زیارتی طرح توسعه حرم مطهر علوی و نزدیک شدن به اتمام آن، مراحل تکمیل بخش غیر زیارتی صحن مطهر نیز در حال انجام است که کتابخانه قسمتی از این شاهکار بی نظیر هنر و معماری ایرانی و اسلامی است.

 
وی گفت: با توجه به سابقه علوم دینی در شهر نجف اشرف، ستاد بازسازی عتبات عالیات با در نظر گرفتن نقش مهم کتاب و کتابخانه به عنوان محمل همیشگی انتقال علوم، مجموعه کتابخانه صحن حضرت زهرا(س) را با کارکردهای مختلف مربوطه طراحی و اجرا کرده است.
 
امیری با بیان اینکه بنای کتابخانه صحن مطهر اکنون در مرحله نازک‌کاری است گفت: با توجه به اینکه کتابخانه در محل اجرای طرح توسعه حرم مطهر علوی یعنی صحن و شبستان حضرت زهرا(س) قرار دارد، پیش‌بینی می‌شود، نقش موثری در ترویج علوم دینی،کمک به علما، محققان، پژوهشگران و انتقال اطلاعات به عالم تشییع داشته باشد.
 
وی در توضیح ویژگی‌های مهندسی و معماری این طرح تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات این مجموعه را در 5 طبقه و زیربنای 16 هزار و 300 مترمربع به شکلی طراحی کرده است که قابلیت همراهی با تحولات زمان را داشته و براساس پیشرفت دانش و نیازهای روز، قابلیت تغییر و پویایی را داشته باشد. 
 
جانشین فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات در پروژه صحن حضرت زهرا(س) گفت: این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی از جمله (فضای عمومی، خدمات، تالار سمعی و بصری، سایت اینترنت، بخش امانات، مخزن کتاب، مجموعه کتابشناختی، فضای مطالعه، کتابخانه دیجیتال، تالار مطالعه آزاد، سالن‌های مطالعه شب، سالن اجتماعات، بخش مرمت کتاب و قسمت‌های مختلف دیگر است که امیدواریم پس از تکمیل و تحویل به یکی از مجموعه‌های زیبا و کم نظیر در جهان تبدیل شود.
 
/انتهای متن/
 
درج نظر