زوج‌هایی که زیاد عکس به اشتراک می‌گذارند دچار اختلالات روانی هستند

افرادی که از زندگی خود مرتب عکس می‌گیرند و دغدغه اشتراک‌گذاری آنها را دارند، دچار خودشیفتگی و اختلالات فکری و روانی هستند.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، مطالعات محققان دانشگاه دانمارک نشان داده، زوج‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی پست می‌گذارند، افسرده هستند و از اختلالات فکری و روانی رنج می‌برند.

به عقیده محققان زوج‌هایی که مرتب از زندگی شخصی خود عکس می‌گیرند و در شبکه‌های اجتماعی آن را به اشتراک می‌گذارند، از اختلالات روانی رنج می‌برند و در اکثر موارد خود فرد این مسئله را نمی‌داند و ناآگاهی فرد به سلامت روانی‌اش آسیب بیشتری وارد می‌کند.

تحقیقات بر روی 800 مرد نشان داد، افرادی که از زندگی خود مرتب عکس می‌گیرند و دغدغه اشتراک‌گذاری آنها را دارند، دچار خودشیفتگی و اختلالات فکری و روانی هستند و هر چه عکس مورد نظر برای جلب رضایت دوستان شبکه‌های اجتماعی بیشتر رتوش شود، شدت اختلالات فکری و روانی افزایش می‌یابد؛ این مسئله برای خانم‌ها نیز صدق می‌کند.

مطالعات محققان دانشگاه دانمارک هم‌چنین نشان داده، زوج‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و اینستاگرام دوری می‌کنند و تصاویر لحظات زندگی خود را به اشتراک نمی‌گذارند، زندگی شادتر، بی‌تنش‌تر و عادی دارند.

دانشمندان عقیده دارند، هر چه زمان بیشتری پای شبکه‌های اجتماعی صرف شود، اختلالات شدت می‌گیرند و سلامت روانی افراد آسیب‌های بیشتری می‌بیند.

/انتهای متن/

درج نظر