زوجی که اقتصاد مقاومتی را معنا کردند

یک زوج روستایی با سعی و تلاش خود توانسته اند نه تنها برای خود شغل ایجاد کنند که تعدادی از اهالی روستا را نیز در داشتن شغل مناسب یاری دهند.

0

به گزارش به دخت به نقل از نافع، رضا عزتی، ساکن روستای شاطر بالی شهر دمق از توابع شهرستان رزن است که به کمک همسرش، سهیلا غریبی انور توانسته برای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

وی در این باره می گوید: دهیار روستا بوده و از 15 سال پیش به کار زنبورداری مشغول هستم و در این زمینه پیشزفت زیادی داشته ام.

عزتی می افزاید: ابتدا کار را با تعداد کمی کندو شروع کردم، اما به مرور زمان بیشتر شد و اکنون به 200 کندو رسیده است.

وی از اشتغال زایی برای 7 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم خبر داده و اضافه می کند: سالانه در صورت خوب بودن شرایط از هر کندو 7 تا 10 کیلو عسل مرغوب برداشت می شود.

 

 
عزتی بیان می کند: علاوه بر این از دو سال پیش به کمک همسرم یک کارگاه خیاطی را راه اندازی کرده و در این زمینه نیز فعالیت می کنیم.

وی ادامه می دهد: همسرم در این زمینه مهارت داشت و در منزل کار می کرد، اما تصمیم به گسترش کار گرفتیم و ابتدا با دو چرخ خیاطی شروع کرده و بعد 50 میلیون تومان سرمایه گذاری کرده و چند نفر را استخدام کردیم.

عزتی می گوید: پس از مدتی از طرف فنی و حرفه ای 30 میلیون تومان وام گرفته و کار را گسترش دادیم و اکنون 16 نفر در کارگاه و منزل خودشان مشغول به کار شده اند.

وی می افزاید: این افراد همگی خانم و اهل روستای شاطربالی و روستاهای اطراف هستند که سفارشاتی که از تهران آورده می شود را دوخته و آماده می کنند.

عزتی اظهار می کند: امسال نیز از طرف بسیج سازندگی 15 میلیون توان وام به ما تعلق گرفت که کمک شایان کرد زیرا سفارش دهندگان تهرانی دستمزد کار را به صورت چک چندماهه می دادند و نقدینگی نداشتم که به کارگران بدهم، اما با این رقم مشکل برطرف شده است.

 

وی می افزاید: تاکنون جمعا 100 میلیون تومان برای ایجاد و گسترش کارگاه هزینه کرده ایم و 25 فقره انواع دستگاه های دوخت را تهیه کرده ایم.

عزتی تصریح می کند: شغل بیشتر مردمان این روستا کشاورزی بوده و در فصل سرد بیکارند؛ بنابراین کارآفرینی و انجام کارهای تولیدی می تواند کمک زیادی به اقتصاد خانوارهای روستایی داشته باشد.

/انتهای متن/

 

درج نظر