زهره بهروزی نیا بهترین کارگردان فستیوال انیمارت شد

نمایش “گفت امروز ببینی و فردا ببینی و پس آن فردا” جایزه بهترین کارگردانی را در جشنواره بین المللیAnimart world puppet carnival را از آن خود کرد.

به گزارش به دخت به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، این نمایش نوشته  نیما دهقان و به کارگردانی زهره بهروزی نیا و بازیگری مهرنوش شریعتی در جشنواره بین المللیAnimart world puppet carnival که در شهر لومژای لهستان از ۲۴ تا ۳۰ سپتامبر برگزار شد، توانست جایزه ی بهترین کارگردانی را به خود اختصاص دهد.

۲۸ کشور جهان در این جشنواره حضور داشتند. این نمایش روایت زندگی حلاج از زبان یک زن است .

کارناوال جهانی عروسکی انیمارت روی صحنه می‌برد. نمایش «گفت امروز بینی، فردا بینی و پس آن فردا» آبان و آذرماه سال ۹۰ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته بود که در آن هدا ناصح بازی کرد.

در این نمایش به کارگردانی زهره بهروزی‌نیا، طراح صحنه رامین سیاردشتی و طراح نور رضا بهجت هستند و بهزاد عبدی آهنگ‌ساز نمایش است.

در زمان اجرای نمایش «گفت امروز بینی و فردا بینی و پس آن فردا»، کارگردان اثر، زهره بهروزی‌نیا یادداشتی را منتشر کرده بود: این نمایش، روایتی است «بر»، نه «از» زندگی منصور حلاج. «شکستن آنچه تماشاگر یا خواننده در ذهنش ساخته است برای پیش‌بینی آنچه یا هر شخصیت تاریخی برش نهاده‌اند»، اتفاقی که سعی شد در این روایت بیفتد. این‌که آن حجم از اسطوره‌هایی که ساخته می‌شوند، فرو ریزند و با رنگی دیگر و با شکلی دیگر باز ساخته شوند. در نمایش قرار نیست با یک اثر تاریخی و ادبیاتی سنگین روبه‌رو باشیم؛ تاریخ نمی‌خوانیم و شعر نیز نه. گر چه می‌بینیم همه این‌ها را، اما کلمات و نام‌ها بازیچه‌اند، هذیان‌اند. از خود حلاج خبری نیست، فقط گوش به دیوار خانه زنی می‌گذاریم که تنهایی‌اش را با خیال حلاج، با خیال نوزادانی که از هم‌آغوشی‌اش با رویای همسر دربندش، زاده، در میان می‌گذارد. میان ابعاد هزارتوی زندگی حلاج از عرفان تا سیاست بگیر تا مبارزه و سلوک … آنچه بر سر زنان و مردان بزرگ آمده، آمد و می‌آید … دل‌مشغولی آدم این متن‌روایت است. (برگرفته از مقدمه کتاب این نمایش)

و من زنی از میان زنان سرزمین قهرمانان و رادمردان بر آن شدم تا تصویر تنهایی زنی را به نمایش درآورم که قصه بسیاری است، کسانی که می‌مانند، انتظار می‌کشند و عاشقانه، معشوق خود را برای ایمانشان به دیار باقی می‌سپارند.
 نمایش “گفت امروز ببینی و فردا ببینی و پس آن فردا” در دو جشنواره بین‌المللی پراگ و قزاقستان نیز روی  صحنه رفته است و موفق به کسب جوایز بهترین بازیگری و بهترین نمایش خلاق و اصیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

/انتهای متن/