زن مسلمان آمریکایی به خاطر حجاب اخراج شد!

نجف خان زن محجبه مسلمان تنها 3 روز بودکه در یک مرکز دندان پزشکی در ایالت ویرجینیا شروع به کار کرده بود. با این حال رئیس این مرکز با ادعای اینکه پوشش وی ممکن است برخی از بیماران را آزار بدهد و بهتر است محیط این مرکز بدون تنش باشد از او می خواهد تا در محیط کار از پوشش اسلامی استفاده نکند، که این پیشنهاد با مخالفت نجف خان روبرو می شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از افکار خبر، رئیس مرکز این زن مسلمان را تهدید می کند درصورتی که به استفاده از حجاب در محیط کار ادامه دهد، شغل خود را از دست خواهد داد.


خانم خان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس گفت: فکر نمی کردم این موضوع تا این حد به یک مسئله بزرگ تبدیل شود. کاملا مطمئن بودم که ممکن است این درخواست از من بشود، اما نمی توانستم تصور کنم که این موضوع ممکن است باعث شود که اگر من حجاب خود را کنار نگذارم، نمی توانم آنجا کار کنم.
در همین رابطه شورای روابط آمریکایی – اسلامی (CAIR) از این مرکز دندانپزشکی خواست تا این زن مسلمان را مجددا بکارگیری کرده و برای جبران صدمات روحی و مالی غرامت پرداخت نماید.
پرس تی وی نوشت: ابراهیم هوپر مدیر روابط عمومی این نهاد اسلامی گفت:«هیچ کارمندی بدلیل پاینبدی به اصول اعتقادی و مذهبی نباید کار خود را از دست بدهد. ما از مرکز دندانپزشکی می خواهیم تا این زن مسلمان را مجددا بکار بگیرد و بر اساس آنچیزی که در قانون مشخص شده است به وی امکانات مناسب بر اساس اعتقادات مذهبی ارائه کند.»
تاکنون این مرکز دندانپزشکی در این رابطه هیچ اعلام نظری نکرده است.
این موضوع یک سال پس از آن اتفاق می افتد که دادگاه عالی آمریکا رای به نفع سامانتا علوف یک زن مسلمان آمریکایی داد که سال 2008 به دلیل داشتن حجاب اسلامی از سوی یک شرکت آمریکایی استخدام نشده بود.
این شرکت مدعی شده بود که این زن مسلمان مقررات پوشیدن لباس در آن شرکت را نادیده گرفته است، اما دادگاه عالی آمریکا اعلام کرد این شرکت حقوق مدنی را برای این زن مسلمان نادیده گرفته است و رای به نفع وی داد.

/انتهای متن/

درج نظر