زندگی با همسری که علاقه ای به او ندارم

پرسش از شما، پاسخ از مشاور حقوقی

برای ایجاد عشق و علاقه در یک زندگی مشترک، باید تلاش جدی داشت این صحبت مشاور حقوقی سایت به دخت، خانم دکتر اژدری است د ررابطه با سوال کاربری است که به خاطر عدم علاقه به همسرش به فکر طلاق فکر می کند.

0

سوال:

باسلام.

 من مدت پنج سال است ازدواج کرده ام واصلاعلاقه ای به شوهرم نداشتم واکنون به دنبال راهی برای طلاق هستم چون اصلا رضایتی ازاین زندگی ندارم.

 باوجودی که شوهرم کاملا با طلاق ما مخالف است من حاضرم ازتمام حق وحقوقم بگذرم تا فقط ازاین زندگی نجات پیداکنم. خواهشمندم راهنماییم کنید.

باتشکر.

 

پاسخ:

باسلام.

باید ابتدا علت عدم علاقه شما مشخص شود.

پیشنهاد می شود قبل از هر تصمیمی بهتر است به همراه همسرتان به یک مشاور بالینی مراجعه کنید تا این مشکل را علت یابی وچاره جویی کنید .

الان فقط شما مطرح نیستید بلکه همسر شما هم حق دارد که بخواهد زندگی مشترک تان را حفظ کند .

اگر مشاور تشخیص داد که ادامه زندگی مشترک شما امکان پذیر نیست اقدام برای جدایی بکنید.

شما می توانید با بذل حق وحقوق مالی خود دادخواست طلاق بدهید وعلت خواسته تان را هم عدم علاقه به همسرتان عنوان کنید. ولی این برای قاضی چه در مرحله بدوی وچه در تجدید نظر دلیل قانع کننده ای نیست که به احتمال قوی آن را رد خواهد کرد، مگر اینکه گواهی پزشکی قانونی تایید مشکل روحی شوهرتان را بنماید.

در ضمن ممکن است با بذل حقوق خود، دادخواست طلاق بدهید ولی زوج می تواند بذل شما را بپذیرد ویا در خواست مال بیشتری بدهد به ازای  یعنی هزینه هایی که تا به حال برای شما در زندگی کرده و یا آبرویی که برای این زندگی گذاشته و…     ضمن این که  ممکن است همسرتان با این طلاق آینده ای برای خودش متصور نبیند و به این دلیل این هزینه  را از شما در خواست می کند تا به طلاق راضی شود والا امکان طلاق برای شما نیست.

/انتهای متن/

 

درج نظر