زنان 10 سال دیرتر از مردان به سکته قلبی مبتلا می‌شوند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنان هشت تا 10 سال دیرتر از مردان دچار بیماریها و سکته های قلبی می شوند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، دکتر منوچهر رادپور افزود: مسائل هورمونی یکی از مهم ترین علل تاخیر در بروز بیماریها و سکته های قلبی در زنان است و از سوی دیگر استرس های زندگی و نحوه مدیریت آن در ایجاد این بیماریها موثر است.

این پزشک متخصص قلب و عروق اظهار کرد: میانگین سن شیوع سکته های قلبی در مردان، بالای 45 سال گزارش شده که اینک بروز سکته های قلبی در سنین پایین تر نیز رو به افزایش است.
وی ادامه داد: اگر بیماران مبتلا به سکته های قلبی به موقع به مراکز درمانی ارجاع داده شوند، از مرگ نجات می یابند.

دکتر رادپور با بیان اینکه علائم سکته های قلبی از جمله درد در قفسه سینه، تهوع و استفراغ جدی گرفته نمی شوند گفت: افزایش فشار خون، دیابت، چربی خون و استعمال سیگار از مهم ترین عوامل ایجاد بیماریها و سکته های قلبی هستند.

وی افزود: تغذیه نادرست و مصرف زیاد گوشت و چربی های حیوانی، آلودگی هوا، داشتن سابقه بیماری در اعضای خانواده، اختلال در متابولیسم چربی بدن و بیماریهای ویروسی از دیگر علل ایجاد بیماریهای قلبی هستند.

وی خاطر نشان کرد: با تغییر سبک زندگی، افزایش تحرک و نهادینه سازی تغذیه درست می توان از بیماریهای قلبی و عروقی پیشگیری کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شایع ترین اختلالات قلبی را مربوط به اختلال در عملکرد عروق کرونر ذکر کرد و گفت: اختلال در عملکرد عروق کرونر قلب که وظیفه تغذیه قلب را بر عهده دارند، باعث ایجاد بیماریهای قلبی می شود.

/انتهای متن/

درج نظر