زنان فلسطینی با کلیدهایشان تظاهرات کردند

دهها زن فلسطینی در تظاهرات سالروز فاجعه اشغال فلسطین در نوار غزه شرکت خواستار بازگشت به سرزمین پدری خود شدند.

0

به گزارش به دخت به نقل از مشرق، زنان فلسطینی ساکن نوار غزه در تظاهرات شصت و هفتمین سالروز یوم النکبه (فاجعه اشغال فلسطین) شرکت کردند.
این تظاهرات بنا به درخواست دایره زنان جنبش مقاومت اسلامی حماس برگزار شد و دهها زن فلسطینی به همراه فرزندانشان در آن شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سر دادن سرودهای «بازگشت» و در حالی که با یک دست پرچم فلسطین و با دست دیگر کلید خانه‌هایشان در روستای المحرقه واقع در سرزمین‌های اشغالی ۴۸ را حمل می‌کردند، فریاد می‌زدند: ما خواستار بازگشت به سرزمین خود هستیم، کسی حق چشم پوشی از سرزمین فلسطین را ندارد، ما به زودی به سرزمین خود بر می‌گردیم.

«ام احمد ضاهر» زن ۶۰ سال فلسطینی تصریح کرد: امید ما در زمینه بازگشت به سرزمین پدری خود نخست به حق تعالی، سپس به مقاومت است.

از سوی دیگر، «زینب عوض الجعیدی» ۵۷ ساله با بیان اینکه جدش و پدرش در راه دفاع از سرزمینشان به شهادت رسیدند گفت: هرگز از سرزمینم چشم پوشی نخواهم کرد و به آن بازخواهم گشت، وصیتنامه‌ای که در دست دارم از سال ۱۹۴۰ به من به ارث رسیده است.

از سوی دیگر، دکتر «اسماعیل رضوان» یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس، انگلیس را مسئول، اشغال سرزمین فلسطین در سال ۱۹۴۸ خواند و از مقامات انگلیس خواست تا با احقاق حقوق فلسطینیان، این اشتباه تاریخی را جبران کنند.

وی تصریح کرد: حق بازگشت یک حق ثابت و غیر قابل دخل و تصرف می‌باشد و هیچ کس حق چشم پوشی از یک وجب فلسطین را ندارد.

این مقام بلند پایه حماس یادآور شد: ملت فلسطین به هیچ کس اجازه مذاکره در مورد یک وجب خاک فلسطین را نداده است.

/انتهای متن/

درج نظر