زنان در لایحه تنظیم احکام برنامه ششم توسعه از قلم افتادند

رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه در لایحه تنظیم احکام برنامه ششم توسعه هیچ اشاره ‌ای به امور زنان نشده است، گفت: آیا جایگاه معاون رئیس جمهور تنها امضای تفاهم نامه است؟

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس،فاطمه رهبر گفت: لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه داده است یکسری احکام دائمی است که می‌خواهند به صورت دائمی به مجلس نیاورند و وقت مجلس و دولت را بگیرند و مواردی که متغیر است را زمان ارائه بودجه تحویل می‌دهند.

وی ادامه داد: آیا هم اکنون تمام وضعیت زنان جامعه ما مرتب است و تمام بودجه‌های مربوط به حوزه‌های مختلف زنان لحاظ شده است که هیچ کلمه‌ای نباید در لایحه تنظیم احکام برنامه ششم توسعه می‌آمد.

وی افزود: ما نمی‌دانیم معاون امور زنان رئیس جمهور مشغول چه کاری است؟ مدام می‌گویند داریم تفاهم نامه امضا می‌کنیم آیا جایگاه معاون رئیس جمهور امضای تفاهم نامه است؟ این کارها را مشاور رئیس جمهور هم می‌تواند انجام دهد.

رئیس فراکسیون زنان اظهار داشت: کما اینکه هم اکنون معاونت امور زنان به یک دفتر تنزل پیدا کرده است و ساختمان آنها هم قرار است جا به جا شود، سیاست دولت در جهت کوچک سازی دولت است اما نه به اینصورت که تمام مسئولیت‌های خود را به سازمان‌های مردم نهاد برون سپاری کند.

رهبر تصریح کرد: در لایحه بیمه زنان خانه‌دار در سال 93، بودجه 100 میلیاردی شد 15 میلیارد که معاون رئیس جمهور گفت صفر آن را جا انداخته‌اند اما بعدا هیچ اصلاحیه‌ای به مجلس نیامد، اما با پیگیری‌ةا توانستیم 100 میلیارد را در مجلس به تصویب برسانیم که بعد به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان آن را رد کرد با این استدلال که این موضوع جزو احکام دائمی است و باید یک‌بار برای همیشه دولت لایحه بیاورد اما هنوز لایحه نیامده است دو سال گذشته است و هنوز هیچ خبری از ارائه لایحه نیست.

وی افزود: متأسفانه بحث‌هایی مانند فوتبال و گذرنامه و حضور 30 درصدی زنان در انتخابات مجلس و مجلس خبرگان موضوعاتی است که به جای پرداختن به امور زنان تنها فرافکنی می‌کند.

/انتهای متن/

درج نظر