زنان بزرگ ايران در دنيا بي نظيرند

0

به گزارش به دخت به نقل از ايرنا، رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، زنان ايراني را مايه افتخار کشور دانست و گفت: زنان ايراني در برابر تهاجم فرهنگي دشمن، مقاومت خوبي از خود نشان دادند که اين نشات گرفته از الگوي دفاع مقدس است.
زنان ايراني مايه افتخار کشور هستند
سردار بهمن کارگر روز يکشنبه در نخستين نشست شوراي راهبردي کميته بين الملل در حوزه زنان دفاع مقدس افزود: امام (ره) براي دفاع مقدس يک الگو و پارادايمي را در دنيا مطرح کردند که جنبش هاي اسلامي در کشورهاي يمن، افغانستان، سوريه و عراق اکنون آن را تجربه مي کنند.
وي اسلام، رهبري و مردم را سه رکن اساسي در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: اگر بتوانيم واقعيت و حقيقت دفاع مقدس را بيان کنيم، نقش زن و مرد را بطور کامل در آن مشاهده خواهيم کرد.
رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس با بيان اينکه نقش زن بدون مرد ناقص و تعريف مرد بدون زن خطايي بزرگ است، افزود: در برخي مواقع با برداشت هاي غلط از نقش زنان گفته مي شود اين افراد عقب ماندگي دارند و براي جبران آن بايد خود را ثابت کنند، اگر فيلم هاي دفاع مقدس را نگاه کنيم به خوبي متوجه مي شويم نه تنها زنان نقش کمتري از مردان نداشتند، بلکه بيشتر هم به ايفاي نقش پرداختند.
وي در پاسخ به گفته هاي يکي از ميهمانان که پوشش امروزي زنان ايراني را داراي نقص خواند، گفت: در جمهوري اسلامي هم رويش و هم ريزش داشتيم، اما رويش بيش از ريزش بوده، اگر قرار باشد روزي زنان در جمهوري اسلامي به خيابان آيند آن زمان مشخص مي شود چه اندازه ايران زن مومن و متعهد دارد و چه مقدار زن غافل.

** زنان بزرگ ايران در دنيا بي نظيرند
سردار کارگر ادامه داد: زنان بزرگي در ايران داريم که نظير آنها در دنيا يافت نمي شود، مادران چند شهيد و چند جانبازي را مي شناسم که خود را نه طلبکار بلکه بدهکار جمهوري اسلامي مي دانند.
وي، ايران را يکي از کشورهاي کم جرم و امن عنوان کرد و گفت: به اين دليل اين را مي گويم که زماني در حوزه جرايم فعاليت داشتم و از آمار و ارقام آن مطلع هستم.
رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در بخشي ديگر از سخنان خود، دفاع مقدس را نه متعلق به گذشته بلکه حال و آينده دانست و افزود: تمام پيشرفت هاي جمهوري اسلامي اعم از هسته اي، نانو، سلول هاي بنيادي الهام گرفته از دفاع مقدس است.

** اعزام نيروي ايراني به عراق و سوريه دروغي بزرگ است
سردار کارگر گفت: اين دروغي بزرگ است که جمهوري اسلامي به سوريه و عراق براي جنگ نيرو اعزام مي کند، به گفته امام راحل، در دوران دفاع مقدس، انقلاب را صادر کرديم اما اکنون آنچه در اين کشورها جواب داده مدلي است که آن را در دوران دفاع مقدس تجربه کرديم.
وي افزود: يقين دارم آينده جمهوري اسلامي درخشان و روشن خواهد بود.
به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، در اين نشست همچنين مريم مجتهدزاده رييس سازمان نشر آثار و ارزش هاي مشارکت زنان در دفاع مقدس سخنراني کرد.
خالد قدومي نماينده مردم حماس در تهران، ماجد غماس نماينده مجلس اعلاي عراق در تهران، ناصر ابوشريف نماينده جنبش جهاد اسلامي در تهران، پدر شهيد مصطفي احمدي روشن و جمعي از اساتيد حوزه و دانشگاه از جمله حاضران در نخستين نشست شوراي راهبردي کميته بين الملل در حوزه زنان دفاع مقدس بودند.

/انتهای متن/

درج نظر