زایمان در آب در مالزی ممنوع شد

وزارت بهداشت مالزی انجام زایمان در آب را در این کشور ممنوع کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از توریست مالزی، توریست مالزی ۲۴ تیر ۱۳۹۵ وزارت بهداشت مالزی انجام زایمان در آب را در این کشور ممنوع کرد.

داتوک سری جیاندران، معاون وزیر بهداشت مالزی گفت که زایمان در آب (Water birthing) از این پس در مالزی ممنوع است و به زودی دستورالعملی در این خصوص برای تمامی بیمارستان‌ها ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: ممنوعیت زایمان در آب پس از آن صورت می‌گیرد که نگرانی‌هایی در سطح بین‌المللی در خصوص این نوع زایمان به وجود آمده است.

وی افزود: ما در این خصوص با چند متخصص زایمان مذاکره کرده‌ایم و به این نتیجه رسیدیم که انجام زایمان در آب فایده قابل اثباتی ندارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا اتفاقی رخ داده است که منجر به اتخاذ چنین تصمیمی شده است، گفت: نه، چرا باید منتظر افتادن اتفاقی باشیم تا پس از آن این عمل را ممنوع کنیم. اگر اتفاقی برای نوزادی بیافتد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

وی تاکید کرد: تا زمانیکه مزایای چنین زایمانی به اثبات نرسد و آموزش‌های لازم و کافی در این خصوص وجود نداشته باشد ما نمی‌توانیم اجازه چنین کاری را صادر کنیم.

اظهارات این مقام بلندپایه مالزی در حالی صورت می‌گیرد که در حال حاضر تنها سه بیمارستان در مالزی خدمات زایمان در اب را ارائه می‌کنند.

/انتهای متن/

درج نظر