روئینگ سواران زن برای شرکت در مسابقات آسیا آماده می شوند.

به گزارش نایب رئیس زنان فدراسیون قایقرانی، روئینگ سواران برای حضور در بازیهای اندونزی لازم است سه اردوی آماده سازی تیم ملی زنان را بگذرانند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، فرحناز امیرشقاقی گفت: اعزام پنج روئینگ سوار زن به اردوی آماده سازی در کشور چین و همچنین دو اردوی آماده سازی دیگر در سال آینده از جمله برنامه های فدراسیون قایقرانی برای حضور قدرتمند در بازی های آسیایی جاکارتا است.
وی افزود: پنج قایقران زن همراه با دو مربی برای شب گذشته به اردوی آماده سازی در کشور چین اعزام شدند.
نایب رئیس فدراسیون قایقرانی با اشاره به اینکه دو یا سه قایقران از هر کشور مجاز به شرکت در اردوی گسترس روئینگ جهانی هستند، گفت: به دلیل همزمانی این اردو با برنامه آماده سازی فدراسیون قایقرانی ایران در چین، در گفت و گو با مسئولان این اردو، قرار شد دو تا سه روئینگ سوار و مربی اعزامی نیز در این اردو حضور یابند.
امیرشقاقی گفت: هزینه اردو دو تا سه قایقران روئینگ سوار کشورمان توسط فدراسیون جهانی این رشته تامین می شود و آموزش قایقرانی، تنظیم قایق ها و دوره های مربیگری از جمله برنامه های اردوی گسترش روئینگ فدراسیون جهانی در چین است.
وی گفت: فدراسیون در ادامه برنامه آماده سازی تیم ملی روئینگ زنان دو مرحله اردوی برون مرزی دیگر برای آمادگی کامل تیم جهت حضور در بازی های اسیایی 2018 جارکاتا در نظر گرفته که قرار است یکی در آسیا و دیگری در یک کشور اروپایی برگزار می شود.
وی به مذاکرات با مسئولان قایقرانی کشورهای اسپانیا و آلمان اشاره کرد و گفت: هنوز مشخص نیست که اولین اردوی برون مرزی روئینگ سواران در سال 97 در کدام یک از این دو کشور اروپایی باشد اما علاوه بر این بدنبال برگزاری یک اردوی برون مرزی در آسیا به ویژه در اندونزی هستیم تا تیم ملی آخرین اردوی آماده سازی 21 روزه خود را در این کشور یا حداقل در مالزی برگزار کند و سپس از به بازی های آسیایی 2018 اندونزی اعزام شود.
امیرشقاقی گفت: این پنج قایقران نفرات ثابت تیم ملی هستند که در همه اردوها حضور دارند، اما سال آینده انتخابی دیگری برگزار می کنیم تا در صورتی که قایقران آماده تری در سطح کشور باشد به اردوی آماده سازی دعوت شود.
تیم ملی روئینگ زنان کشورمان متشکل از نازنین ملایی، نازنین رحمانی، مهسا جاور، پریسا احمدی و مریم امیدی پارسا در اردوی آماده سازی چین حضور دارند. قرار است علاوه بر پیگیری تمرینات زیر نظر افشین فرزام و بهناز مراد خانی دو یا سه نفر از آنان زیر نظر مربیان فدراسیون جهانی تمرینات دیگری را در اردوی گسترش روئینگ جهانی دنبال کنند.

/انتهای متن/

درج نظر