رهبران زن يمني در نشست خود با نماينده دبيرکل سازمان ملل چه خواستند؟

مهرخانه/ بنا به اذعان نهاد زنان ملل متحد، از ميان 45 زن شرکت‌کننده در اين نشست، برخي از زنان تاکنون نقش بسيار مؤثري در برقراري صلح و امنيت بين‌المللي در وضعيت مخاصمات اخير در کشور يمن داشته‌اند.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهرخانه، نماينده ويژه دبيرکل ملل متحد براي يمن، در اکتبر سال جاري بر لزوم توجه به آثار زيان‌بار مخاصمات مسلحانه بر زنان و کودکان، ضرورت پايان‌دادن به ارتکاب اشکال مختلف خشونت عليه زنان در مخاصمات يمن و نيز لزوم مشارکت‌دادن زنان يمني براي بازگرداندن صلح و امنيت بين‌المللي به منطقه تأکيد کرد. نهاد زنان ملل متحد نيز در اقدامات خود در منطقه يمن لزوم حمايت از زنان در وضعيت مخاصمات مسلحانه در کشور يمن را مورد تأکيد و توجه قرار داد.

چندي پيش نهاد زنان ملل کارگاه آموزشي و نشستي ويژه رهبران زن يمني برگزار کرد. زنان حاضر در اين نشست، از احزاب سياسي مختلف و نيز سازمان‌ها و بخش‌هاي مختلف جامعه مدني يمن بودند. اين نشست به منظور کمک به زنان يمني جهت وحدت‌بخشي به اقدامات و مشارکت خود در زمينه برقراري صلح دايمي و امنيت برگزار شد.

بنا به اذعان نهاد زنان ملل متحد، از ميان 45 زن شرکت‌کننده در اين نشست، برخي از زنان تاکنون نقش بسيار مؤثري در برقراري صلح و امنيت بين‌المللي در وضعيت مخاصمات اخير در کشور يمن داشته‌اند.

در يکي از بخش‌هاي اين نشست، رهبران زن يمني نماينده ويژه دبيرکل را ملاقات کردند. اين زنان در اين ملاقات تقاضا کردند که اقدامات لازم براي برقراري صلح و امنيت بين‌المللي به منطقه انجام شود و فعاليت‌هاي بشردوستانه به منظور حمايت از زنان و کودکان در يمن صورت گيرد. نماينده ويژه دبيرکل نيز در اين نشست درخواست‌ها و مطالبات زنان يمني را شنيد و تحقق اين خواسته‌ها را ضروري قلمداد کرد.

او همچنين بر نقش مهم و حياتي زنان يمني در برقراري گفتمان صلح و امنيت بين‌المللي و داخلي تأکيد کرد و اذعان داشت که زنان بر لزوم تحقق آتش‌بس فوري و پايان يافتن مخاصمات داخلي در کشور يمن تاکيد کرده اند.

بنا به اذعان زنان حاضر در اين نشست، زنان و کودکان يمني مهم‌ترين قرباني مخاصمات اخير در کشور يمن هستند و حقوق بشر مختلف زنان از جمله حق سلامت، حق حيات، حق آموزش و همه حقوق بشر زنان و کودکان در مخاصمات اخير در کشور يمن در معرض تضييع جدي قرار گرفته است.

/انتهای متن/

درج نظر