راه اندازی نخستین مرکزتوانمندسازی زنان روستایی در خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از راه اندازی نخستین مرکزتوانمندسازی زنان و دختران سرپرست خانوار روستایی کشور در خراسان جنوبی خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار مهر، مژگان شریفی چهارشنبه شب در شورای فرهنگی عمومی استان اظهار کرد: در سال گذشته آسیب های اجتماعی استان به ویژه موضوع طلاق و اعتیاد در جلسات تخصصی زنان و خانواده استان مورد بررسی قرار گرفت و کارهای خوبی در این زمینه انجام شد.

وی با بیان اینکه در جلسات گذشته شورای فرهنگ عمومی استان بررسی علل طلاق در استان و راهکارهای کاهش آن مصوب شده است، بیان کرد: در همین راستا با همکاری دادگستری پرسش نامه هایی به زوجین در حال طلاق توزیع شد تا این علل شناسایی شود.

عدم تفاهم، مهم ترین علت طلاق در استان

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی، عدم تفاهم در زندگی و اعتیاد را از جمله مهم ترین علل طلاق در استان عنوان کرد و افزود: خراسان جنوبی از نظر میزان ازدواج در کشور رتبه سوم و از نظر طلاق نیز در جایگاه ۲۷ کشور قرار دارد.

شریفی همچنین به تصویب اجرای طرح اعتیاد در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف حمایت از خانواده های درگیر با اعتیاد اجرا می شود که امیدواریم نتایج خوبی در پی داشته باشد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل زنان در امور اقتصادی و به ویژه تحقق شعار سال، عنوان داشت: در همین راستا نیاز است که در شورای فرهنگ عمومی کشور نقش زنان پر رنگ تر دیده شود و اعتباری به این حوزه نیز اختصاص داده شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی همچنین از راه اندازی نخستین مرکزتوانمندسازی زنان و دختران سرپرست خانوار روستایی و روستایی کشور در این استان خبر داد و افزود: در راستای تحقق شعار سال به زودی دو مرکز در شهرستان بشرویه و خوسف راه اندازی می شود.

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر هیئت دولت

استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه میانگین کمک مردم استان به نهادهای حمایتی را ۲۴۲ هزار ریال عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه خراسان جنوبی از حیث درآمد در پایین سطح کشور قرار دارد اما میانگین کمک مردم به افراد نیازمند از متوسط کشوری بالاتر است که این امر نشان دهنده اعتقاد و باور دینی مردم است.

وجه اله خدمتگزار با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه اجتماعی کمترین مشکل را در کشور دارد، بیان کرد: با وجود مرکز مشترک با کشور افغانستان اما در حال حاضر این استان امن تر استان کشور است که امر جز با تلاش مرزداران و کمک مرزنشینان غیور استان ممکن نیست.

وی همچنین به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و افزود: تحقق شعار سال مورد توجه ویژه دوت قرار دارد و فرماندهی اصلی آن در مرکز کشور شکل گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: این استان تاکنون در ارتباط با تحقق شعار سال بیشترین جلسات را برگزار کرده و در این زمینه از هر پیشنهاد اجرایی برای تحقق شعار سال استقبال می کنیم.

خدمتگزار به ارائه گزارش در جلسه هیئت دولت اشاره کرد و افزود: در این جلسه توجه ویژه به استان مورد تاکید شخص رئیس جمهور بود و مقرر شد که ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر هیئت دولت به استان در سال جاری مازاد بر بودجه استان تخصیص یابد.

/انتهای متن/

درج نظر