راه اندازی ستاد مبارزه و کنترل آسیبهای اجتماعی در 31 استان کشور

با توجه به آمار بالای طلاق در مناطق 1 تا 3، بیشترین مسئولیت در حوزه آسیبهای اجتماعی بر عهده بهزیستی است. به کمک راهنمایی های مسئولان دانش افراد بالاتر می رود تا بتوانند عارضه از بیماری را تشخیص دهند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، علی ربیعی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح عملیاتی سراسری سامانه پیمایش رصد آسیب های اجتماعی و تعیین‌کننده های آن در محل بهزیستی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تاخیر 20 ساله در زمینه توجه به آسیب های اجتماعی افزود: بیشترین بار در حوزه آسیب های اجتماعی به لحاظ عملیاتی برعهده سازمان بهزیستی است.
وی خاطرنشان کرد: سامانه پیمایش رصد آسیب های اجتماعی، دانش ما را افزایش داده و کمک می‌کند تا تحلیل درست محتوایی از آسیب های اجتماعی و تفکیک عارضه از بیماری داشته باشیم.
وی ادامه داد: غیر از رابطه سنتی بین فقر و طلاق، علامت های دیگری نیز وجود دارد بطور مثال بیشترین آمار طلاق در تهران مربوط به مناطق 16 و 18 نیست بلکه بیشترین طلاق ها در مناطق 1، 2 و 3 تهران است و سامانه پیمایش رصد آسیب های اجتماعی به ما کمک می‌کند تا بصورت جغرافیایی مسائل را حل کنیم.
وزیر رفاه یادآور شد: قبلا راهکارهایی برای کل کشور ارائه می دادیم درحالیکه راه حل ها باید منطقه ای باشد.
ربیعی افزود: به دنبال آن هستیم تا سامانه پیمایش رصد آسیب های اجتماعی علاوه بر ارائه ارقام و نمودار، تحلیل های کیفی هم داشته باشد.
وی تاکید کرد: اورژانس اجتماعی، مراکز مشاوره و تمام مراکز مداخله ای آسیب های اجتماعی باید به این سامانه متصل شوند.
وی تصریح کرد: امروز، مسائل اجتماعی از پیچیدگی های زیادی برخوردار شده و دیگر تک علتی یا دو علتی نیست.

/انتهای متن/

درج نظر