راه‌اندازی زایشگاه جدید جیرفت در آینده نزدیک

رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت از راه‌اندازی زایشگاه جدید با ظرفیت 18 اتاق خصوصی در آینده نزدیک خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، لیلا عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: ماهیانه تعداد 700 زایمان در این بیمارستان انجام می‌شود.

وی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه زنان افزود: بیمارستان آیت الله کاشانی با قدمتی بیش از نیم قرن به عنوان تنها بیمارستان تک تخصصی حوزه زنان در جنوب استان کرمان با 100 تخت به ارایه خدمات به مادران و مراجعین منطقه می پردازد.

رئیس بیمارستان
وی از 9000 تولد در سال گذشته در این بیمارستان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 35 درصد به روش سزارین بدنیا آمده‌اند. این بیمارستان شامل 5 بخش و 7 پزشک متخصص زنان است. از نظر رتبه بندی  این مرکز در جایگاه پنجم تعداد موالید کشور قرار دارد.

رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت با ابراز خرسندی از خدمات صورت گرفته در قالب طرح تحول نظام  سلامت بیان کرد: در طرح تحول سلامت، تحولاتی چشمگیری در این بیمارستان از نظر فضای فیزیکی، تجهیزات پزشکی  و هتلینگ انجاد شده است.

وی با اشاره به خدمات  ارایه شده به زنان باردار اظهار کرد: کلینیک تخصصی ویژه زنان با حمایت پزشک متخصص زنان و دو پزشک متخصص رادیولوژی در دو شفیت صبح و عصر به ارایه خدمت از جمله ویزیت ماما، ویزیت تخصص زنان، نوار قلب جنین و سایر خدمات فعالیت دارند.

عارفی از پذیرش بیش از 200 بیمار به صورت روزانه در این مرکز خبرداد.

رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت  با اشاره به برگزاری همایش  ترویج زایمان طبیعی در اسفندماه سال گذشته خاطر نشان کرد: این بیمارستان جزو مراکز برتر  درمانی حوزه زنان وزارت بهداشت شناخته شده که موفق به کسب لوح تقدیر از وزارت متبوع گردیده است.

وی، کمبود فضای فیزیکی و تخت را از مشکلات اساسی این بیمارستان عنوان کرد و افزود:در همین راستا با پیگریهای مجموعه  دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، زایشگاه جدید در فضای بیماستان با زیربنای 1800 مترمربع شامل 18 اتاق خصوصی در حال تجهیز و آماده بهره برداری است.

عارفی، همدلی بین پرسنل دانشگاه را رمز موفقیت در حوزه زنان دانست و گفت: از سال 95 تاکنون مرگ مادر در بیمارستان کاشانی نداشتیم و این امر مهم با تلاش و پشتکار پزشکان و پرسنل بیمارستان محقق شده است.

وی از برگزاری دوره های آموزشی آمادگی زایمان طبیعی به صورت رایگان خبرداد و گفت:این دوره آموزشی از هفته بیستم حاملگی تا پایان دوران بارداری به مدت دو روز در هفته  برگزار می‌شود.

رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت با برشمردن مزیت های کلاس های آموزشی تصریح کرد: طی این دوره آموزشی مادر با آناتومی و فیزیولوزی بدن، مراحل زایمان ، انجام ورزش های مناسب برای تسریع در روند زایمان طبیعی و چگونگی انجام زایمان طبیعی ایمن آشنا می شود.

وی از حضور همسر زنان باردار در این کلاس های آموزشی خبرداد و گفت:حضور همسران می تواند در کاهش استرس و ترس در زمان زایمان موثر باشد.

عارفی با ابراز خرسندی از اینکه آینده ای بهتر ازوضع موجود  برای حوزه درمان و سلامت زنان و کودکان رقم بخورد اظهار کرد: این مهم تنها با همراهی و همکاری مردم و مسئولان  محقق خواهد شد.

/انتهای متن/

درج نظر