دولت در زمینه افزایش وام ازدواج اقدام کند

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ وام ازدواج زوجین کافی نیست و دولت باید در این حوزه ورود پیدا کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، محمدرضا رضایی سه‌شنبه‌شب در جمع دانشجویان در مراسم همایش ازدواج از تهیه طرح جمعیت و تعالی خانواده در مجلس خبر داد و اظهار داشت: این طرح دارای 50 واحد است که ازجمله مشوق‌های این طرح اولویت قرار دادن استخدام متأهلین نسبت به افراد مجرد است.

رضایی بابیان اینکه 2 میلیون خانواده نیازمند در کشور فاقد مسکن هستند، گفت: مهم‌ترین علت به تأخیر افتادن ازدواج جوانان مسئله مسکن و شغل است.

وی با تأکید به اهمیت رشد جمعیت در کشور افزود: نیروی انسانی مهم‌ترین عامل در توسعه هر کشور است.

رضایی بابیان اینکه هر کشوری برای تحقق اهداف خود نیازمند نیروی جوان است، اظهار داشت: اگر روند رشد جمعیت در کشور افزایش نیابد در سال 1420 رشد جمعیت به صفر می‌رسد و جمعیت پیر نمی‌تواند رشد یک کشور را تحقق بخشد.

وی با انتقاد از اینکه در بخشی از اقتصاد سلیقه‌ای عمل شده است، تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن، کشور دارای ظرفیت‌های اقتصادی فراوان است که از این طریق می‌توان ایجاد اشتغال کرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس افزود: مبلغ وام ازدواج زوجین کافی نیست و دولت باید در این حوزه ورود پیدا کند.

رحیم رئوفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در این مراسم با اشاره به سیاست‌های مقام معظم رهبری در راستای افزایش جمعیت، بیان کرد: یکی از برنامه‌های این دانشگاه افزایش آگاهی افراد در زمینه ازدواج است.

وی با بیان اینکه یک سوم افراد 20 تا 35 ساله کشور ازدواج‌ نکرده‌اند، گفت: متأسفانه سن باروری در کشور افزایش یافته و از عوامل کاهش جمعیت در کشور طلاق، فوت، اعتیاد و غیره است.

/انتهای متن/

درج نظر