دولت برای حوزه زنان در برنامه ششم توسعه برنامه‌های مخصوص ارائه دهد

مسئول اندیشکده مطالعات راهبردی زنان گفت: افزایش قدرت نرم در جمهوری اسلامی به موضوع زنان گره خورده است، این موضوع بدون برنامه محقق نخواهد شد و باید دولت در برنامه ششم توسعه بندهای ویژه‌ای را به امور زنان و خانواده اختصاص دهد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، حاج حسینی گفت: نیاز است در تدوین برنامه ششم توسعه حتماً به صورت مخصوص به موضوع زنان پرداخته شود. اینکه در لایحه تنظیم احکام برنامه ششم توسعه به صورت غیر مخصوص با این موضوع برخورد شده است و قواعد را عام تعریف شود و گفته شود فرقی نمی‌کند ممکن است یک نگاه فمینیستی در آن وجود داشته باشد.

خبرگزاری فارس: دولت برای حوزه زنان در برنامه ششم توسعه برنامه‌های مخصوص ارائه دهد

وی ادامه داد: ممکن است بر اساس این دیدگاه مردان و زنان برابر انگاشته شوند که در همه چیز مردان و زنان برابر هستند اما تاریخ طرح چنین مباحثی در تمام کشورها گذشته است و به خاطر ناکارآمدی این نظریات حتی کشورهای غربی نیز مجبور به تجدید نظر در قوانین خود شدند و این نگاه با آموزه‌های اسلامی ما مغایرت دارد.

حاج‌حسینی تصریح کرد: برای بحث خانواده‌ و آنچه به موضوع مسئولیت‌های زنان و حقوق زنان در ساحت خانواده وجود دارد باید برنامه‌های ویژه‌ای دیده شود و در حوزه بین‌الملل نیز چون هدف غایی حکومت حضرت امام خمینی (ره) اعتلای تمدن اسلامی بر فراز قله‌های جهان است باید تأکید ویژه‌ای بر موضوع زنان در برنامه ششم توسعه صورت بگیرد.

مسئول اندیشکده مطالعات راهبردی زنان افزود: اینکه به موضوع زنان در لایحه تنظیم احکام برنامه ششم توسعه اشاره‌ای نشده است جای تأمل دارد. چرا که زنان جهان اسلام نیازمند یک مرجعیت هستند و آن مرجعیت جز انقلاب اسلامی نیست، مفاخر حکومت اسلامی قابل ارسال به تمام جهان است، افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی به موضوع زنان گره خورده است که این بدون برنامه محقق نخواهد شد.

حاج‌حسینی گفت: حاکمیت در زمینه زنان بی‌سرپرست رسالت دارد و این رسالت را در سیره ائمه اطهار نیز ملاحظه می‌کنیم. نبود برنامه اختصاصی و سرفصل‌های مختص زنان نشان می‌دهد که اگر در این مدت برنامه‌ای نداشته باشیم عواقب سوئی را در 5 سال آینده و حتی در نسل بعد شاهد خواهیم بود.

وی افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس از تصویب برنامه‌ای که در آن برای زنان جایگاه مشخصی تعریف نشده است جلوگیری کنند.

/انتهای متن/

درج نظر