دوره کارورزی داوری ویژه بانوان در مسابقات سراسری قرآن ایجاد شد

مسئول کمیته بانوان ستاد راهبری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم، دوره کارورزی داوری ویژه بانوان راه‌اندازی شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، حامده نکوفال امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و با بیان اینکه در برگزاری این دوره از مسابقات اقدامات گسترده‌ای انجام شده است، اظهار داشت: برای نخستین بار در این دوره از مسابقات دوره کارورزی داوری ویژه بانوان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم علاوه بر تیم داوری، دوره‌های کارورزی داوری ویژه بانوان برگزار شده است، افزود: 13 نخبه قرآنی در قالب تیم کارورزی در حاشیه برگزاری مسابقات اقدام به تحلیل تلاوت‌ها می‌کنند.

مسئول کمیته بانوان ستاد راهبری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با تاکید بر اینکه این دوره از مسابقات به‌صورت المپیادی برگزار شده است خاطرنشان کرد: سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بخش خواهران از سوی 4 گروه داوری قضاوت شده است.

نکوفال مسابقات مذکور را در رشته‌های معارف، هم‌سرایی، همخوانی، دعاخوانی، حفظ کل، 10 جزء، 20 جزء، ترتیل و قرائت عنوان کرد و افزود: داوران در تیم کارورزی، نحوه قرائت‌ها را به‌صورت توصیفی و تحلیلی در فرم‌های داوری ثبت کرده اما این فرم‌ها در امتیازات تاثیری ندارد.

مسئول کمیته بانوان ستاد راهبری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیان کرد: مراجعه داوران اصلی به گزارشات کارورزان موجب ارتقاء دقت امتیازدهی در مسابقات می‌شود.

نکوفال، تشکیل تیم‌های کارورزی را اقدامی از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف عنوان کرد و افزود: هدف از این اقدام ساماندهی امور داوران با هدف ارتقاء سطح داوری در مسابقات مذکور است.

وی با بیان اینکه فضای برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم فضایی مطلوب بوده است تصریح کرد: حضور بانوان قرآنی در این دوره از مسابقات چشمگیر بوده و تعامل بسیار خوبی در بین شرکت‌کنندگان وجود دارد.

/انتهای متن/

درج نظر