دوخت دستکش از لباس های بافت قدیمی

آموزش تصویری تهیه یک دستکش خوب برای دست های تان در روزهای سرد زمستان برای تان داریم.

0

برای دوختن این دستکش ها شما به غیر از یک ژاکت بافتنی بهتره وسایل زیر رو هم تهیه کنید.

وسایل مورد نیاز:

کاغذ

ماژیک یا مداد

قیچی

سوزن ته گرد

چرخ خیاطی

مراحل دوخت دستکش

برای شروع تبدیل ژاکت یا بافت تون به یه جفت دستکش٬ نیاز دارین که الگوی دستت ون رو طراحی کنین. برای این کار دست تون رو روی مقوا گذاشته و به کمک ماژیک یا مداد دورش رو طراحی کنین. دقت کنید که 3 الی 4 سانتی متر خطوط طراحی با انگشت ها و دور دستتون فاصله داشته باشه تا جای دوختن داشته باشید.

دور تا دور الگو رو برش بزنید. الگوی یک دست آماده است و شما برای دوخت تنها به همین یک الگو نیاز دارید و برای دست دیگه اونو برعکس روی بافت قرار میدین.

ژاکت رو وارو کرده و الگو رو از قسمت کشبافت کمر لباس و دولا روی اون قرار بدین و دورش رو با ماژیک مشخص کنید.با این کار مچ دستکش حالت کشبافت رو داره و نیازی به دوخت نداره.

دقیقا روی خطی که با ماژیک مشخص کردید رو برش بزنید چون در قسمت طراحی الگو جای اضافه برای دوخت گذاشتیم. برش رو با دقت و به آرامی انجام بدین چون بافتتون دو لایست و ممکنه لایه ی زیری در اثر سرعت از زیر کار بیرون بره و برشتون درست انجام نشه.

دو لایه را روی هم به کمک سوزن ته گرد قرار داده و محکم کرده و به فاصله ی یک سانتی متر از لبه چرخ کنید .در این مرحله توصیه میکنم که لبه ی کار رو به کمک نوار اریب همرنگ با بافت دوخت بزنید تا کاموا از هم باز نشه دستکش رو به سمت رو برگردانید .یک لنگه از دستکش ها آمادست.

شما فقط باید تمام کارهای بالا رو برای لنگه ی دیگه هم تکرار کنید البته فراموش نکنید که الگو رو برعکس قرار بدین.

قسمت مچ دستکش ها رو میتونین به کمک روبان تزیین کرده یا بر روی اون گلدوزی انجام بدین. دوختن مروارید و دکمه های رنگارنگ هم میتونه ایده ی قشنگی برای زیباتر کردن این دستکش ها باشه.

منبع: دونفره

/انتهای متن/

درج نظر