دستورالعمل کمیته سلامت زنان عملیاتی می شود

معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: دستورالعمل کمیته سلامت زنان برای اولین بار در کشور عملیاتی می شود.

0

  به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا رادفر بعد از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه زن و خانواده با اشاره به دستورالعمل و شیوه نامه کمیته سلامت زنان در استان افزود: در این راستا گروه کاری تشکیل و پیشنهادات تا ۲۰ روز آینده ارائه و نهایتا این دستورالعمل به عنوان اولین بار در کشور عملیاتی شود.

وی به اشتغال زنان در خانه و اقداماتی که می توان در این خصوص برای برون سپاری ساخت قطعات کوچک صنعتی توسط بانوان اشاره کرد واظهارداشت: لازم است در این خصوص و در راستای ایجاد اشتغال و کارگاههای کوچک مطالعات و بررسی های لازم انجام گیرد.

رادفر با اشاره به مبحث آتش به اختیار که مد نظر مقام معظم رهبری بود، گفت: آتش به اختیار بیشتر به مسائل فرهنگی اشاره دارد که متاسفانه بعضی افراد از آن به عنوان اقدام خود سر تفسیر کردند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این تفسیر درست نیست باید جنبه مثبت که برای رفع موانع و حل مشکلات است باید در نظر گرفته شود و نهادها با توجه به قانون و مقررات در صورت وجود مشکلات به کمک هم برای حل مشکلات پای کار آیند.

وی یاد آور شد: پرداختن به موضوع زنان و خانواده یکی از اساسی‌ترین بحث‌های کشور است که مقام معظم رهبری در همین راستا در سیاست‌های کلی ابلاغی زنان و خانواده اشاره کرده‌اند که براساس نگاه مقام معظم رهبری، دستورالعملی تهیه شد و در تلاش هستیم که با دریافت پیشنهادات بتوانیم این شیوه نامه یا دستورالعمل را تکمیل کنیم و به عنوان یک دستورالعمل آن را در آذربایجان غربی اجرا کرده و به اهداف مدنظر دست یابیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی افزود: در مطالعاتی که در زمینه افسردگی انجام شده است نشان می‌دهد که افسردگی در بین خانم‌های خانه دار بیشتر مشاهده می‌شود که لازم است در بحث سلامت زنان به سلامت روانی خانم‌ها را نیز بیشتر توجه کنیم.

رادفر گفت: بحث اشتغال زنان خانه دار در گذشته نیز مطرح شد که باید در این زمینه سازمان صنعت، معدن تجارت و شهرک‌های صنعتی مطالعاتی را انجام دهند و بررسی کنند که در بین صنایع موجود کدام یک از قطعاتی که برون سازی می‌شوند را می‌توان در کارگاه‌های کوچک ۳ نفره و یا در خانه ساخت.

وی افزود: بیشترین شغل در دنیا در فضای مجازی شکل گرفته است و با اینکه بسترهای لازم برای این زمینه در کشور و استان آذربایجان غربی به آن صورت هنوز فراهم نیست ولی نیاز به مطالعه در این زمینه است و مطالعات این عرصه نیز به منظور استفاده و ایجاد شغل باید انجام شود.

/انتهای متن/

درج نظر