دستاوردهای دفاع مقدس تبیین شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: انقلاب اسلامی ادامه راه دین بزرگ اسلام است که توسط امام خمینی(ره) و تلاش‌های مردم به بار نشست و پایه‌های امپریالیسم را در دنیا لرزاند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، سردار عزت‌الله جعفری در نشست مجمع سالانه شورای راهبردی زنان دفاع مقدس استان با استناد به این سخن امام خمینی(ره) که «انقلاب ما انفجار نور بود»، اظهار کرد: وقتی نور ساطع می‌شود تمامی فضاهای تاریک را روشن می‌کند، انقلاب اسلامی نیز با پیروزی خود، قدرت ایمان و اسلام را به گستره ی جهان معرفی کرده است.

سردار جعفری افزود: انقلاب اسلامی نمونه‌ی یک الگوی زنده‌ی جامعه اسلامی و انسانی است که شعار “هیهات من الذله” را در دنیا زنده کرده است و همچنین علت دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی نیز به علت همین خصوصیت جهان شمولی آن است.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: در احکام اسلام، جهاد برای زنان واجب نیست، اما دفاع واجب است که زنان در هشت سال دفاع مقدس، از خودگذشتگی‌های فراوانی کرده و امروز نیز در دفاع از حرم حضرت زینب(ص) شاهد ایثار و پشتیبانی زنان هستیم.

سردار جعفری با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، زیر بنای کشور را مردم انتخاب می‌کنند، افزود: از دستاوردهای مهم پیروزی انقلاب، استقلال فکری مردم بود که امروزه در کشور شاهد مردمی متفکر و سیاسی هستیم که در همه ی عرصه‌ها حضور فعال دارند.

وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب‌اسلامی فضای کشور به حدی در ضعف و سستی بود که محمدرضا پهلوی در سازمان ملل اعتراف کرده بود که کشور ایران ضعیف است، اما بعد انقلاب شرایط به گونه ای تغییر کرده است که در عرصه‌ی بین‌الملل با سربلندی به قدرت خود اعتراف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب فهمیده‌اند که راهکار نظامی برای تسلط بر ایران مردود است، عنوان کرد: راهکاری که امروزه دشمنان برای مقابله و تسلط بر انقلاب اسلامی در پیش گرفته اند، نفوذ و استحاله فرهنگی است که دباید در مقابل آن ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و موفقیت در این عرصه، باید سه مورد مهم “اسلام، ولایت‌فقیه و مردم” را که در پیروزی انقلاب اسلامی از مهم ترین عوامل بودند را حفظ کنیم.

مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس نیز در این مراسم گفت: هشت سال دفاع مقدس گنجی است که نباید فراموش شود و باید دلایل و عوامل جنگ تحمیلی و دستاوردهای آن و همچنین انقلاب اسلامی را با استفاده از روش‌های جالب برای جوانان و نوجوانان کشورمان تببین کنیم، تا ارزش و اهمیت آن را برای جوانان روشن کرده و در این زمینه آگاهشان کنیم.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس، رویدادی بود که در تاریخ اتفاق افتاد و نتایج مهمی در پی‌ داشت، بنابراین باید در جامعه بیان شود که این جنگ با نیروی ایمان توانست استعدادها را از قوه به فعلیت برساند و جوانی بی‌تجربه را به یک فرمانده تبدیل کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک نوآوری و شیوه جدید مدیریتی در جهان بود و همچنین اولین انقلاب در جهان بود بود که به غرب یا شرق وابسته نبود.

مجتهدزاده اظهار کرد: تمامی کسانی که وابسته به حکومت هستند جزئی از قوه‌ی مجریه به حساب می‌آیند و باید در اجرای وظایف خود مسئولانه عمل کنند.

تمام توصیه‌های رهبری نیز در جامعه بر مبنای وحدت است و همچنین قرآن کریم نیز برای حفظ انسجام و پیشبرد اهداف اسلام به مسئله‌ وحدت بسیار تاکید کرده است.

/انتهای متن/

درج نظر