جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵

در خانه غذا بخورید تا دیابت نگیرید

گاهی تغییرات جزئی می توانند اثراتی عمیق و پایدار بر روی سلامت جسمی شما بگذارند. اما راز این تغییرات چیست؟ سعی کنید که بیشتر از غذاهای خانگی استفاده کنید.  مصرف کردن غذاهای خانگی بسیار ساده و آسان است.

مترجم: مریم گرجی/

بر اساس مطالعه ای که اخیرا در یک مجله پزشکی به نام پلوس منتشر شده است، رابطه ای بسیار عمیق میان شمار وعده های غذایی که یک فرد بالغ در خانه می خورد و ریسک دیابت نوع دوم وجود دارد.

کیو سان محقق و پژوهشگر دانشگاه هاروارد با استناد به مطالعات نوین و اولیه نتایجی را کسب کرد و معلوم شد که غذاهای ناسالم و غیر بهداشتی در رستورا ن ها و نیز قابل دسترس بودن بالای این غذاها برای مردم، به عنوان اصلی ترین عامل شیوع میزان چاقی مفرط است.

به یاد داشته باشید که مرض قند و چاقی مفرط اغلب با یکدیگر ارتباطی تنگاتنگ دارند. اما متاسفانه بسیاری از افراد غذای خود را در بیرون از خانه می خورند و به انتخاب غذایی می پردازند که سالم نبوده و یا ارزش غذایی مانند غذایی که در خانه درست می شود، ندارد. در نتیجه افراد غذاهای پرکالری را می خورند که منجر به چاقی مفرط می شود و در واقع احتمال و خطر مرض قند را افزایش می دهد.

آمار نشان داده است که مصرف غذاهای حاضری و آماده در بیرون از خانه ارتباطی نزدیک با کیفیت کم رژیم غذایی، اضافه وزن و ریسک مرض قند دارد. اما آیا اینکه خوردن غذاهای حاضری در خانه در ارتباط با ریسک دیابت نوع دوم است یا نه ، هنوز ناشناخته می باشد.

اما با نگاهی به خوردن و عادات غذایی و رژیمی بیش از ۵۸ هزار خانم و ۴۱ هزار و ۵۰۰ آقا از اواسط دهه ۸۰ تا سال ۲۰۱۰ ، محققان و پژوهشگران دریافتند که خوردن غذا در خانه منجر به کاهش ۱۵ درصدی ریسک یا احتمال دیابت می شود.  آمار نشان داده است که غذا خوردن در خانه سالم تر است. اما به واسطه در دسترس بودن غذاهای فست فود، ارزان، ناسالم که در همه جای دنیا نیز فراگیر و عمومی شده ، مردم چاق تر می شوند.  زمانی که بیشتر افراد اضافه وزن یافته یا دچار چاقی مفرط می شوند ، موارد ابتلا به دیابت نیز بیشتر خواهد شد. پس با عادت دادن خود به خوردن غذا در خانه، به سوی مسیری از زندگی سالم تر پیش خواهید رفت.

روشن و واضح است که خوردن غذای خانگی لطف بیشتر و فواید بسیاری دارد. اما چرا بیشتر ما انسان ها آن را انجام نمی دهیم؟

با کمی درست فکر کردن استراتژی و راه های لازم برای تهیه غذا را به کار ببریم و سعی کنیم که با درست کردن وعده غذاهای کم هزینه، سالم و آسانی که می توانیم در خانه بپزیم، به سلامت خود بهاد بدهیم.  برای هر نوع بودجه و رژیم غذایی میلیون ها دستور غذایی و پخت موجود است.

 تنها چیزی که به آن نیاز دارید ، اندک جستجو در بین این دستورهای آشپزی است. بسیار آسان است که شما میگو و غذاهای پر کالری خود را که از رستوران خریده اید، با کمی غذاهای سالم تر جایگزین کنید.

برای نمونه ما به شما توصیه می کنیم که در هنگام غروب یک روز تعطیل،  چهار سینه کامل مرغ و مقداری برنج را پخته و سه عدد از مرغ ها را برای شام تا چند روز آینده در فریزر خود قرار دهید. بله درست است در ظاهر روشی خسته کننده است اما اگر می خواهید در وقت خود صرفه جویی کرده و نیز تلاش و زحمات خود را به هدر ندهید، این روشی بسیار موثر و مناسب است.

منبع: یاهو/انتهای متن/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

کلیه حقوق متعلق به مجتمع رسانه ای اطلس می باشد