یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵

درست نشستن را یاد بگیریم

یکی از مهم ترین حالت های بدن در طول فعالیت های روزانه، نشستن است. آیا ما طرز درست نشستن را بلدیم؟

محبوبه پورانی/ 

بهداشت حرکتی

 در حالت نشستن باید کل سطح نشیمنگاه روی مبل یا صندلی باشد و طوری بنشینیم که ستون فقرات قوس نگیرد .در مجموع باید وزن بدن را مرکز ثقل تحمل کند و فشار روی عضلات به حداقل برسد.

1

2

 3 4

نشستن پشت میز یا صندلی

۱-تا جایی که امکان دارد صندلی خود را به میز نزدیک کنید تا مجبور نشوید به هنگام کار رو به جلو خم شوید.

۲-گردن را صاف نگه داشته و خود را از ناحیه ی ران و لگن به سمت جلو خم کنید .

۳-در بین نشستن های طولانی استراحت کوتاه مدت برای تغییر وضعیت بدن در نظر بگیرید.

۴-در هنگام نشستن فاصله ای میان لگن و پشتی صندلی باقی نماندو ستون فقرات کاملا به پشتی صندلی تکیه داده شود و زانوها را حداقل هم سطح یا بالا تر از مفصل ران قرار دهید این کار باعث کاهش قوس کمر در وضعیت نشسته میشود.

۵-سعی کنید یک چهار پایه به ارتفاع ۱۰تا ۱۵ سانتیمتر زیر پای خود بگذارید.

5

 

 

 

6

7

نکاتی در مورد انتخاب نوع صندلی

طول نشیمنگاه صندلی نباید بیش ازطول ران باشد تا فرد بتواند به طور کامل به پشتی صندلی تکیه دهد. –

زاویه ی پشتی و نشیمنگاه بیش از ۱۰۰ درجه نباشد. –

-ارتفاع صندلی حدودا به اندازه ی ۱ سوم قد فرد و ارتفاع میز نصف قد باشد.و دارای شیب ۱۰ درجه  به سمت فرد.

–پشتی صندلی حداقل با مهره ی بالایی کمر و پایینی پشت در تماس باشد و اگر پشتی صندلی به سطح نشیمنگاه متصل نیست فاصله ی این دو قسمت بیش از ۱۰ سانت نباشد.- صندلی های چرخان معمولا فشارنامناسبی را روی بدن ایجاد می کنند.

ادامه دارد…

/انتهای متن/

 

مطالب مرتبط: 

قسمت اول: بهداشت حرکتی به رفع ناهنجاری جسمی کمک می کند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

کلیه حقوق متعلق به مجتمع رسانه ای اطلس می باشد