دختر اصفهانی به مرحله نیمه نهایی جشنواره “دختر شایسته جهان اسلام” راه یافت

افسانه باباامینه تنها منتخب ایران در زمره منتخبین مرحله نیمه نهایی جشنواره قرار گرفت.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران،معیارهای اصلی انتخاب جشنواره “دختر شایسته جهان اسلام” ویژگیهای شخصیتی، موفقیت ها، خلاقیت و خودشکوفایی، سلامت جسم و روح و فعالیتهای مختلف در عرصه های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و … دختران مسلمان مبتنی بر تعالیم و مفاهیم اسلامی و بشر دوستانه است.


این جشنواره که هرساله از طرف “انجمن جهانی زنان مسلمان” و با حمایت صنعت مد اندونزی برگزار می شود امسال با شرکت نمایندگان 57 کشوربرپا شده است که مراحل ثبت نام، گزینش وانتخاب نهایی دختران شایسته صرفا برعهده این انجمن و با رای مردم می باشد.
در مرحله نیمه نهایی این گزینش افراد از سراسر جهان می توانند با ورود به سایت
http://www.worldmuslimah.org/award2015/iran-islamic-republic-of-afsaneh-baba-amineh-89453-2015/
به این دخترشایسته ایرانی رای دهند.
نتایج انتخاب مردمی این مرحله جشنواره 10 سپتامبر 2016 مصادف با 20 شهریور به مدت 2هفته در کوالالامپور مالزی اعلام ومنتخبین هربخش معرفی و برگزیده نهایی به عنوان دختر شایسته جهان اسلام معرفی خواهد شد.
افسانه باباامینه متولد 1368 در اصفهان است. وی در 13 سالگی دوره قرائت قران را در دارالقرآن کریم اصفهان با درجه عالی سپری کرد، در 16سالگی به آموختن موسیقی در رشته سه تار و سلفژ پرداخت و در رشته طراحی و نگارگری روی چرم نیز مدرک درجه دو هنری سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری را کسب کرد.
این منتخب، دانش آموخته ادبیات از دانشگاه پیام نور اصفهان و کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر تهران است که از سال 90 همزمان با فعالیت های ادبی از جمله شعر و داستان نویسی در زمینه هنرهای نمایشی نیز فعالیت داشته است .
او شبیه خوانی “عمادالملک” اثر برگزیده در بخش صحنه ای شانزدهمین جشنواره آیینی – سنتی را به مدت 21 شب در تماشاخانه سنگلج تهران کارگردانی کرد و به عنوان اولین “معین البکاء زن” یا تعزیه گردان درنمایش تعزیه شناخته می شود. همچنین آثاری از جمله “درلابه لای آتش و خون” را با موضوع مقتل خوانی روایت کربلا، کارگردانی کرده وطراحی صحنه -لباس ،اصلاح متن مقتل و ایفای نقش راوی نقش حضرت زینب (س) را برعهده داشته ،برگزیده بخش دانشگاهی شد و در نمایش “اندرحکایت بلدیه اصفهان” به ایفای نقش پرداخت .
فیلم کوتاه “پارادایم” اولین کار انیمیشن وی ابتدای خرداد ماه جاری نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه انیمیشن در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه نهال بوده است. بابا امینه دانش آموخته دوره “گویندگی و اجرا” طرح جم صدا و سیما، و عضو باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان بوده و هم اکنون به تدریس این رشته مشغول می باشد .
این دختر شایسته اصفهانی عضو گروه موسیقی “ایراندخت” و گروه کُر فارابی تهران ودر بخش طراحی لباس زن ایرانی صاحب سبک و سلیقه می باشد
وی که در جشنواره های تنپوش، دیبا و حیا شرکت فعال و موفق داشته ،پایه گذار گروه هنری مَشیانه با فعالیت خلق آثار هنری و دست ساز ایرانی – اسلامی دانشجویان و از ایده پردازان خلاق آن نیز می باشد.
از دیگر فعالیتها و موفقیت های وی می توان به قهرمانی مسابقات آمادگی جسمانی در سطح نوجوانان، مستند سازی، تدوین و فراگیری و تبیین مباحث کارآفرینی مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف تحت نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد.
آموزش تئاترعروسکی و تئاتر درمانی در انجمن حمایت از کودکان کار امام علی (ع )از دیگر فعالیتهای بشردوستانه افسانه باباامینه است.

/انتهای متن/

درج نظر