دختري که بدون صورت زندگي مي کند

خديجه خاتون 21 سال سن دارد و چشمان و بيني او قابل تشخيص نيستند و تنها يک چاک کوچک در قسمت چپ صورتش دارد. تا به امروز از انجام عمل جراحي ناتوان بوده و پزشکان هم به خانواده اش گفته اند هيچ کاري نمي توانند برايش انجام دهند و عمل ممکن است او را به کشتن دهد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فرهنگ نيوز، خديجه در کلکته هند، در يک خانواده فقير به دنيا آمده است. پدر و مادر خانواده، رشيد مولا و امينه بي بي، 60 و 50 ساله، در ابتدا از بيماري دخترشان آگاهي نداشتند، اما زماني که خديجه دو ماهش بود از اينکه چشمانش را بازنکرد، نگران شدند.
مادر خديجه مي گويد: او در خانه به دنيا آمد و نمي توانست چشمانش را بازکند.وقتي او را به بيمارستان برديم، 6 ماهه بود و آنجا آزمايش هاي زيادي روش انجام شد اما پزشکان به ما گفتند که از دست آنها هيچ کاري براي خديجه برنمي آيد.


با بزرگتر شدن اين دختر، شرايط به مرور بدتر شد و پوستش همينطور به رشد کردن خارج از کنترل ادامه داده است. برخلاف هم سن و سالي هايش، خديجه به مدرسه نرفت و بسيار سخت بود که بتواند با ديگر افراد روستا همراه شود.
هرچند خديجه مي داند که هيچ دوستي ندارد اما مي گويد که خانواده اش تنها دوستانش هستند و عاشقانه آنها را دوست دارد.
خانواده از عهده مخارج دارويي او برنمي آيند و پدر خانواده نيز تنها به صورت پاره وقت به عنوان ميوه چين کار مي کند و برادران خديجه هم تنها 70 پوند در ماه به اقتصاد خانواده وارد مي کنند.
مادر خانواده مي گويد که پزشکان زماني که خديجه کودک بود، عنوان کردند درصورتيکه او عمل شود احتمال مرگش زياد است بنابر اين، با اين ترس تا کنون زندگي کرده اند. در حال حاضر نيز خديجه بزرکتر شده و وي تصميم گرفته عمل نکند چرا که او نمي خواهد ريسک مردن را بپذيرد.
دکتر بانرجي معتقد است که بيماري خديجه نوروفيبروماتوز است. يک بيماري ژنتيکي است که اعصاب و پوست را گرفتار مي‌کند. در اين بيماري تومورهاي خوش‌خيم غير سرطاني در مسير اعصاب رشد مي‌کنند و اين رشد موجب برور مشکلاتي در پوست و استخوانها مي‌شود.
وي مي گويد که اين تومور در داخل صورت خديجه رشد کرده که کل ترکيب آن را از هم پاشيده است. اگر خديجه خودش تمايل داشته باشد، با انجام آزمايشات متعدد مي توان مشخص کرد ميزان موفقيت عمل به چه ميزان مي تواند باشد.

/انتهای متن/

درج نظر