دختران کارآفرين‌تر از پسران هستند

پرونده يک‌سالگي طرح کاشف(کارآفرينان شايسته فردا) مشحون از اقدامات انجام شده و برنامه‌هاي در دست اجرا روز گذشته از سوي معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش منتشر شد. طرح کاشف مورد تأکيد سند تحول بنيادين و در راستاي اهداف چشم‌انداز 1404 تدوين و اجرايي شده است. قوت بيشتر ويژگي‌هاي کارآفريني در دختران نسبت به دانش‌آموزان پسر از بارزترين شاخصه‌هاي گزارش مزبور است.

0

به گزارش به دخت به نقل از روزنامه جوان، 10سال آينده مرز افق 1404 است، يعني براي تحقق اهداف اين چشم‌انداز 10 سال ديگر فرصت داريم. از طرفي بخش قابل‌توجهي از اهداف اين برنامه توسط نيروي انساني تحقق پيدا مي‌کند. پس اولين و مهم‌ترين زمينه سرمايه‌گذاري در اهداف اين چشم‌انداز نيروي انساني است. کساني که يک دهه بعد بازار کار و تأثيرات اقتصادي را در دست دارند، امروز پشت نيمکت‌هاي مدارس نشسته‌اند. بنابراين اگر نخواهيم باز هم گلايه کنيم که آموزش و پرورش دير به صرافت خارج شدن از لاک قديمي خود افتاده، طبيعي است که در تحقق برنامه‌هاي چشم‌انداز 1404 کشورمان مؤثرتر نقش‌آفريني کند.
بر اين اساس سال گذشته طرح کاشف (کارآفرينان شايسته فردا) مخصوص دانش‌آموزان پايه‌هاي هفتم و هشتم طراحي شد و روز گذشته علي زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش طي نشست خبري، گزارشي از اقدامات انجام شده در اين رابطه در طول يک سال گذشته ارائه کرد.
زرافشان در اين نشست گفت: امسال يک ميليون و 870 هزار دانش‌آموز پايه هفتم و هشتم در طرح کاشف شرکت کردند که نتايج آن در سايت دانشکده کارآفريني اعلام شده است.

معلم و دانش‌آموز سرکلاس کارآفريني
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: از جمله برنامه‌هايي که در تفاهمنامه ميان آموزش و پرورش و دانشکده کارآفريني آمده است، پايش کارآفريني دانش‌آموزان تحت عنوان کاشف است که امسال براي پايه هفتم و هشتم اين پايش کارآفريني را اجرا کرده‌ايم. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه شاخص‌هاي کارآفريني ايران استخراج شده به شکل علمي تطبيق شده و ملاک خوبي براي سنجش است، گفت: ابتدا براي هر دانش‌آموز يک کارنامه 14 صفحه‌اي در محورهاي کارآفريني تهيه کرده‌ايم که او را در حوزه ريسک‌پذيري، تفکر خلاق و ساير حوزه‌ها بررسي مي‌کند و دانش‌آموزان مي‌توانند با مراجعه به سايت دانشکده کارآفريني و نيز kaashef. ir از نتايج آزمون مطلع شوند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه ويژگي‌هاي کارآفريني در دختران قوي‌تر از دانش‌آموزان پسر است، گفت: با همکاري دانشگاه کارآفريني، باشگاه کارآفريني ايجاد و سايتي آماده شده است و هدف از ايجاد سايت و باشگاه کارآفريني، ايجاد شبکه کارآفريني دانش‌آموزي است تا آنها تجربيات خود را در اختيار يکديگر بگذارند. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکيد بر اينکه در اين سايت بر اساس نتايج آزمون، دو دوره کارآفريني مجازي براي دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، افزود: استفاده از ظرفيت فضاي مجازي براي توسعه کارآفريني از اين طريق انجام مي‌شود.
زرافشان تصريح کرد: ارزيابي در بين 2 هزار و 800 نفر از معلمان و دبيران انجام مي‌شود و از بين آنها افرادي که ويژگي‌شان بالاتر است به عنوان مربي انتخاب مي‌شوند و بعد از آن، بخشي در دوره‌اي حضوري و غيرحضوري شرکت مي‌کنند و به مناطق و استان‌هاي خود مي‌روند تا دانش‌آموزان خود را مورد پشتيباني قرار دهند.

/انتهای متن/

درج نظر