دانشنامه زن مسلمان در دست تدوین است

سخنگوی دانشنامه زن مسلمان از تهیه و تدوین این دانشنامه جامع توسط کارشناسان حوزه زن در استان قم خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، ناهید طیبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشنامه زن مسلمان فعالیت خود را از مردادماه سال 94 آغاز کرده است گفت: با حضور متخصصان در این حوزه، 22 جلسه برگزار شد که در آن 280 مدخل به تصویب نهایی رسید و در دست تدوین قرار گرفته است.
مدرس حوزه علمیه، افزود: در این دانشنامه موضوع ها و مسائل به صورت کاربردی و با نگاهی به جایگاه زنان در دین اسلام و بر اساس نیاز زنان جامعه طی شش سال آینده پیش بینی شده است تا در شش جلد و دو هزار مدخل تهیه شود.
وی از راه اندازی سایت دانشنامه زن مسلمان خبر داد و گفت: این دانشنامه دارای مقاله ها و اخبار در خصوص زنان به آدرسwww.muslimapedia.com به صورت آزمایشی راه اندازی شده است و روزانه بازدید کننده دارد که همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) در اسفندماه امسال از این سایت به صورت رسمی رونمایی می شود.
طیبی با بیان اینکه دانشنامه زن مسلمان توسط گروه های علمی تدوین شده است گفت: این دانشنامه از سه گروه علمی تاریخ، علوم اسلامی و انسانی تشکیل شده است که این گروه ها در حوزه تاریخ مقالات تاریخی و در گروه علوم انسانی محورهای جامعه شناسی، روان شناسی، اقتصادی و علوم سیاسی و در گروه علوم اسلامی محورهای فقه، حقوق، علوم قرآنی، کلام و علوم تربیتی را بررسی می کنند.
وی ادامه داد: طرح تدوین این دانشنامه بر اساس پاسخگویی به نیازهای علمی جامعه زنان اسلامی و حتی غیر اسلامی تهیه شده است.
وی با اشاره به ضرورت تهیه این دانشنامه اظهار داشت: با توجه به کمبود طرح های مشابه در معرفی دانش و بینش اسلام در حوزه زن و خانواده و نیاز جامعه علمی به منبعی که نظام مطلوب اسلامی در حوزه مطالعات زنان را تبیین کند باعث شد تا این دانشنامه تهیه شود.
طیبی، نشر مبانی و آموزه های دینی در حوزه زن و خانواده و دفاع از آنها، ارتقای مباحث دینی، کمک به رشد عمومی جامعه علمی در حوزه زنان، ارتباط علمی و فکری با مراکز و موسسات پژوهشی و علمی مختلف، معرفی دستاوردهای پژوهشی عمدتا حوزوی و ایجاد زمینه تبادل اندیشه و ارتقای سطح مطالعات بانوان را از اهداف تدوین این دانشنامه برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: دانشنامه فاطمی و دانشنامه زن ایرانی نیز توسط نهادهای مربوطه در حوزه زنان در کشور در حال تهیه است که با دانشنامه زن مسلمان هیچ گونه تداخلی ندارد و مختص به همه گروه های سنی است.

/انتهای متن/

درج نظر