دادگاه میلان در حمایت از بانوی مسلمان، شرکت ایتالیایی را محکوم کرد

دادگاه تجدید نظر میلان، یکی از شرکت های این کشور را به دلیل تبعیض و فرق گذاری بین کارکنانش و عدم پرداخت حق الزحمه بانوی مسلمان مصری، محکوم کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ابنا، مسئولین این شرکت، به دلیل داشتن حجاب اسلامی از سوی بانوی مسلمان، از پرداخت حق الزحمه او امتناع می کردند که با شکایت این بانوی مسلمان، دادگاه آن کارخانه را محکوم و موظف به پرداخت جریمه و حق الزحمه به زن مسلمان نمود.


این پرونده مربوط به ۳ سال پیش بود. زمانی که سارای ۲۱ ساله در دانشگاه مشغول تحصیل بود و برای گذران زندگی خود در یک شرکتی که میزبانی مراسمات مختلف را برعهده می گرفت، به عنوان مهماندار مشغول به کار شد.
این شرکت پس از آنکه تصویر سارا را با حجاب اسلامی دریافت کرد، از وی خواست تا در صورت امکان، از حجاب استفاده نکند که این درخواست با مخالفت سارا روبرو شد و او حجاب را از دستورات دینی خود خواند که امکان سرپیچی از آن وجود ندارد.
شرکت نیز به او اعلام کرد که نیازی به برداشتن حجاب نخواهد بود و می تواند با حجاب اسلامی، در نمایشگاه دو روزه کفش، که این شرکت میزبانی آن را برعهده دارد، حاضر شود و به ارائه خدمات بپردازد.
ولی پس از پایان این نمایشگاه دو روزه، شرکت مذکور از پرداخت حق الزحمه سارا امتناع ورزید ولی با وجود شکایت سارا از این شرکت به دلیل تبعیض نژادی و جنسیتی، دادگاه حکم را به نفع شرکت صادر نمود و اتهامات وارده بر این شرکت را بی اساس خواند.
اینک پس از گذشت سه سال، دادگاه تجدید این پرونده تشکل شد و در نهایت با مشاهده مستندات و ادله طرفین، حکم قبلی را ابطال و شرکت را به پرداخت ۵۰۰ دلار به عنوان جریمه، به بانوی محجبه محکوم کرد.

/انتهای متن/

درج نظر