خیرین 355 مدرسه در استان اردبیل ساختند

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: از آغاز فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز تاکنون 355 مدرسه در قالب یک هزار و 445 کلاس درس در مناطق مختلف این استان احداث شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا ، دولت لطفی روز سه شنبه در آیین افتتاح اولین کتابخانه مدرسه روستایی خلخال افزود: از مجموع این مدارس 28 مدرسه با 69 کلاس در شهرستان خلخال احداث شده است.
او گفت: عملیات اجرایی 17 مدرسه خیر ساز استان از سال جاری آغاز شده که چهار مدرسه از این مدارس در چهار روستای محروم و
دور افتاده خلخال از جمله روستاهای سجه رود ، لرد ، آل هاشم علیا و بخش شاهرود احداث می شود.
وی از تخصیص پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد برکت برای تکمیل پروژه مدرسه شبانه روزی بخش شاهرود خلخال خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه و چهار پروژه مدرسه سازی این شهرستان که از محل کمک های مالی خیرین مدرسه ساز در حال احداث است تا مهر سال آینده تکمیل خواهد شد.
لطفی همچنین به آغاز عملیات اجرایی 12 پروژه جدید آموزشی در قالب 38 کلاس درسی تا پایان آبان امسال در استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: امسال با صرف 12 میلیارد ریال مشکل ایزوگام 138 مدرسه در استان حل شده و هیچ مدرسه ای در این استان مشکل ایزوگام سقف ندارد.
سیداردشیر رشیدی ، مدیر آموزش و پرورش خلخال نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز خلخال در حل مشکل فضاهای آموزشی گفت: اولین کتابخانه مدرسه روستایی خلخال در مدرسه توحید روستای علی آباد از توابع بخش مرکزی به همت موسسه خیریه نیک گامان جمشید تهران و توسط سلمان و نجیبه پاکپور احداث شده است.
او افزود: برای ساخت ساختمان و تجهیز این کتابخانه 300 میلیون ریال هزینه شده است.
وی گفت: این کتابخانه در اختیار 200 دانش آموز دختر و پسر مدرسه ابتدایی روستای علی آباد قرار گرفت.

/انتهای متن/

درج نظر