خوب یادآوری کن

موضوع کافی شاد این دفعه این است که مردان یادشان می رود باید خوب یادآوری کرد.

0

فریبا انیسی/

کافه چی لیوان بلند دمنوش عرق بیدمشک را گذاشت روی میز. چشمان ما ولی فقط دهان آزی را می دید. با من و من گفت: تمام خاطراتی که برای من عزیزند به یاد داشته باشه، از سرگرمی های من لذت ببره، وقتی من بچه می شم و رفتارهای بچگانه دارم مرا درک کنه…

  • یعنی نقش آدم بزرگ ها را ایفا کنه!

ماری از حرص دمنوش را با سر و صدا می خورد.

نیلا بلا گفت: حالم به هم خورد، عین بچه­هایی که تازه لب به لیوان بردند می خوری.

  • یعنی همون که آزی می خواد بشه ولی شوهرش چیزی نگه؟
  • نه!

آزی با ناله گفت. ماری با حرص نگاه کرد.

  • تو مثلا زنی نمی دونی که زن ها در حفظ و به خاطر آوردن خاطرات احساسیترند. قویترند. زن ها روز و تاریخ دقیق خواستگاری، نامزدی، بله برون و عقدکنون، لیست خرید و نوع آرایش و … در یاد دارند ولی مردها تاریخ تولد خودشون را هم فراموش می کنند… اگر می خواهی چیزی به یادش بمونه خوب یادآوری کن. اگر باز هم اهمیت نداد، با آرامش و بدون دعوا صحبت کن.

آزی سر به زیر گوش میداد، ماری ادامه داد:  از او انتظار نداشته باش در کارهایی که تو دوست داری ولی او ندارد با تو همراهی کند. هرکدومتون جداگانه از فعالیت های مورد علاقه تون لذت ببرید. وقتی با هم هستید از بودن باهم لذت ببرید تا رابطه تان تقویت شود. بگذار گاهی نبودنت را حس کنه تا از زمان با هم بودنتان لذت بیشتری ببره و با رفتارهای عاشقانه ای که خودت هم انتظارش را نداری غافلگیرت کنه. کارهایی را که هر دوتان دوست دارید را با هم انجام بدهید تا زمان خوشایند و خاطره انگیزی را با هم داشته باشید.

  • آخه دختر دیوونه! وقتی قهر می کنی، لجبازی می کنی، یا هر رفتار بچگانه ی دیگر انتظار داری نازت را بکشه، همیشه پیشقدم آشتی باشه، نه بابا ، یک بار نازت را می کشه، دوبار ، دفعه سوم، خودش را کنار می کشه و مثل خودت رفتار می کنه. این رفتارها، ارتباط بین زوجین را خراب می کنه. بدترین تأثیر را روی زندگی تون داره!

وقتی فکر می کنی همسرت باید از تو عذرخواهی کنه، با سکوت و یا با رفتار خشم آمیز نارضایتی خودت را نشان نده. به احساست اهمیت بده با او حرف بزن، مشکلت را با او در میان بگذار و به او بگو که از او چه انتظاری داری؟ و چه چیزی تو را ناراحت کرده.

آزی لب ورچید و لبهای قلوه ای نامنظمش را بیرون داد و گفت: دلم نمی خواد به زن های دیگه نگاه کنه، …

  • خود تو وقتی یک زن زیبا را می بینی، نگاهش نمی کنی؟ زیبایی توجه همه را جلب می کنه.
  • نگاه آلوده سمّه، خطرناکه، این روزها زنانی را می بینیم که انگار…
  • می دونم، می دونم، … در این که زنان و دختران رعایت خیلی چیزها را نمی کنند شک نکن. اما یک مرد باید به درجه ای برسه که همیشه فکر کنه زن خودش بهترین زن روی زمین است. این جا وظیفه ما سخت تره. اما نگاه آلوده را باید حذف کنی و رویش حساس باشی نه هر نگاهی را. مردی که زن خود را بهترین ببینه دیگر به زنان دیگه نگاه هم نمی کنه چه برسه به اینکه نگاه آلوده هم داشته باشه… اگر شوهرت نگاه آلوده داشت، یا رفتار نادرستی از خودش نشان داد، حتماً درباره این رفتارش حرف بزن… تو نمی تونی شوهرت را عوض کنی… اما می تونی برخی رفتارهای ناپسند او را از بین ببری. مثلاً او را به خاطر تأخیر در رفتن به میهمانی یا قرار سرزنش کن، اما با دیر آمدنش از سر کار کنار بیا.

آزی لب شتری سر به زیر بود. من و نیلا بلا و الی دست طلا، گشنه و تشنه مات ماری سرتق بودیم وقتی که با اعتماد به نفس دمنوشش را می نوشید و اصلاً صدا نمی داد.

/انتهای متن/

درج نظر