خداحافظی رکورددار پرتاب دیسک بانوان از دوومیدانی

رکورددار پرتاب دیسک بانوان ایران به دلیل توجه ناکافی مسئولان از دوومیدانی خداحافظی کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، فاطمه خیاطی  درباره علت خداحافظی‌اش از دوومیدانی اظهار کرد: در طول این سال ها که مدام در حال رکوردزنی بودم، همیشه از هئیت همدان خواستم که برای من شرایط حضور یک مربی خوب را مهیا کند اما هیچ توجهی به من نمی‌شود. بارها به آن‌ها گفتم که پاداش رکورد زنی‌های پیاپی من و مطالباتم را از فدراسیون بگیرند و به من بدهند اما همیشه با این واکنش از سوی هیات مواجه می‌شوم که رکورد تو رکوردی نیست که بتوان روی آن حساب کرد.


خیاطی ادامه داد: در آخرین پیگیری از هئیت استان همدان به من گفتند درخواست‌هایم را به صورت کتبی به فدراسیون بدهم و منتظر جواب باشم، بعد از چند روز در تماس با رئیس هیات دوومیدانی به من گفتند که کیهانی اعلام کرده ما نه تنها این پاداش و مطالبات را پرداخت نمی‌کنیم بلکه دیگر به این ورزشکار با چنین شرایطی هیچ احتیاجی نداریم. همین بی‌اعتنایی‌های فدراسیون، بی توجهی و بی مهری هئیت دوومیدانی استان همدان و نداشتن مربی متخصص که برای سطحی که در آن ورزش می‌کنم باعث شده که تصمیم به خداحافظی از دوومیدانی بگیرم.
رکورددار پرتاب دیسک بانوان ایران با ابراز گلایه از نوع برخوردها نسبت به او گفت: آیا من در ورزش دوومیدانی تاثیرگذار نبودم که باید با من چنین برخوردی شود؟ آیا من در زمانی که هنوز جوان بودم و توانستم رکورد بزرگسالان را از 42 متر به بالای 50 متر برسانم کار خاصی را انجام نداده‌ام که مستحق چنین برخوردهایی از سوی هیات و فدراسیون باشم؟ اهل فن خودشان می‌دانند که بالای 50 متر پرتاب کردن دیسک برای بانوان ما در ایران یعنی چه؟
او در ادامه افزود: اگر واقعاً دوومیدانی احتیاجی به افرادی مثل فاطمه خیاطی ندارد من از این ورزش می‌روم تا ببینم آیا مشکلات این ورزش از بین می‌رود یا خیر. نفر دوم پرتاب دیسک حدود 3 متر با رکورد من فاصله دارد و جبران این فاصله کار بسیار سختی است. در حالی که من می‌توانستم روز به روز بهتر از این شوم و در مسابقه‌های آسیایی برای کشورم افتخارآفرینی کنم.
خیاطی با بیان اینکه حتی بعد از خداحافظی هم کسی پیگیر این موضوع نیست، اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که این تفکرات غلط از ذهن مسئولان دوومیدانی خارج شود تا جوانان مستعدی مثل من بتوانند با فراغ بال و با تمام وجود برای کشورافتخارآفرینی کنند. چند روزی‌ است من در رسانه های مختلف رسما خداحافظی‌ام را اعلام کردم اما دریغ از یک تماس از سوی مسئولان.
او درپایان درباره افتخارات خود نیز گفت: من متولد 1374 در شهر همدان هستم واز رده نوجوانان تا بزرگسالان رکورددار پرتاب دیسک بانوان بودم. در رده سنی جوانان و نوجوانان نیز رکورددار پرتاب وزنه بودم. 2 مدال نقره غرب آسیا را هم به دست آوردم و در رقابت‌های قهرمانی آسیایی چین در سال 2015 هم عضو تیم ملی بودم. در این چهارسال بیش از 15 بار رکورد ملی ایران را جابه جا کردم.

/انتهای متن/

درج نظر