خانم های ۲۰ تا ۳۰ ساله مراقب این سرطان باشند

0

به گزاش به دخت به نقل از ساعت24، یک متخصص گوش حلق و بینی با اشاره به سن پایین شیوع سرطان تیروئید، گفت: سرطان تیروئید به خصوص در خانم های ۲۰ تا ۳۰ ساله بروز می کند.

علی اصغر شیرازی در حاشیه مراسم افتتاحیه سمینار تومورهای سر و گردن که روز پنج شنبه در بیمارستان میلاد برگزار شد، با اشاره به شیوع پایین سرطان تیروئید اظهار کرد سرطان تیروئید به دلیل سن پایین ابتلا به آن اهمیت دارد این سرطان علاوه بر سنین بالا در سن پایین نیز بروز می کند این سرطان به خصوص در خانم های ۲۰ تا ۳۰ ساله دیده می شود همچنین این بیماری در خانم های بالای ۵۰ سال نیز مشاهده می شود.

وی افزود: در صورتی که سرطان تیروئید در مراحل اولیه تشخیص داده شود به طور کامل درمان می شود استفاده زیاد از پرتو درمانی سبب بروز این سرطان می شود هر نوع پرتو درمانی در دوران طفولیت احتمال ابتلا به سرطان تیروئید را افزایش می دهد این افراد باید به طور مرتب تحت معاینه های هر ۶ ماه تا یک سال یک بار قرار بگیرند.

این متخصص گوش حلق و بینی ادامه داد: گاهی پس از معاینه ناحیه گردن متوجه می‌شویم منشا آن سرطان تیروئید است گاهی نیز فرد بدون علائم کم کاری یا پرکاری تیروئید به این سرطان مبتلا شوند.

شیرازی بیان کرد: گاهی سرطان تیروئید ریشه ارثی دارد و افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری را دارند تحت معاینه دوره ای قرار بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین یکی از علائم این بیماری گرفتگی صدا است و درمان جراحی به بهبود این بیماری کمک می کند.

شیرازی گفت: به دلیل آنکه غده تیروئید به تنظیم کلسیم بدن کمک می کند و عصب های ظریفی در این ناحیه است نحوه جراحی این غده در سرطان تیروئید اهمیت دارد برای درمان آن از پرتو درمانی ایزوتوپ درمانی و هورمون درمانی استفاده می شود.

نخستین سمینار تخصصی تومورهای سروگردن، در روزهای اول و دوم مرداد جاری در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می شود.

/انتهای متن/

درج نظر