حضور هفت داور خارجی در نخستین دوره رقابت های کشتی کلاسیک بانوان

نخستین دوره رقابت های کشتی کلاسیک بانوان قهرمانی کشور در حالی آذر ماه امسال برگزار خواهد شد که فدراسیون کشتی از هفت داور خارجی (زن) برای قضاوت در این پیکارها دعوت کرده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از روز شنبه فدراسیون کشتی، با توجه به برگزاری نخستین دوره رقابت های کشتی کلاسیک بانوان قهرمانی کشور، فدراسیون کشتی از هفت داور بین المللی خارجی (زن) از جمله «ادیت دوزا» از ایتالیا و داورانی از قاره های اروپا و آمریکا دعوت کرده است.
نخستین دوره رقابت های کشتی کلاسیک بانوان روزهای 23 و 24 آذر در سالن خانه کشتی شماره 2 مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود.
شهریور ماه امسال و با پیگیری فدراسیون، موضوع کشتی های سنتی و در دستور کار کمیته اجرایی اتحادیه جهانی قرار گرفت و ضوابط و مقررات آن در دستور کار نشست هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در پاریس قرار گرفت.
در این جلسه پس از ارائه گزارش توسط نماینده فدراسیون کشتی ایران در کمیسیون کشتی و زنان، بحث های اولیه از سوی برخی از اعضاء هیات رئیسه مطرح شد و در نهایت با حمایت رئیس کمیسیون کشتی های سنتی و رئیسان کنفدراسیون های قاره های آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و اروپا، کشتی کلاسیک بانوان به عنوان یکی از شیوه های کشتی تحت پوشش اتحادیه جهانی به تصویب هیات رئیسه رسید.
بر این اساس، این شیوه از کشتی بانوان می تواند، ضمن ارائه برنامه سالانه خود جهت درج در تقویم اتحادیه جهانی کشتی، همانند سایر رشته های کشتی تحت نظر اتحادیه جهانی، فعالیت های بین المللی خود را مطابق قوانین مصوب انجام دهد.

/انتهای متن/

درج نظر