حضور بانوان فوتبالیست آذربایجان‌‌غربی در تیم ملی پررنگ است

نایب رئیس هیئت فوتبال آذربایجان‌غربی گفت: حضور بانوان فوتبالیست استان در تیم ملی پررنگ است.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس ، عیسی نظری در ارومیه اظهار کرد: فوتبال رشته پرطرفداری بوده و مستعد سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی در سطح گسترده است.

خبرگزاری فارس: حضور بانوان فوتبالیست آذربایجان‌‌غربی در تیم ملی پررنگ است

وی افزود: نزدیک به 70 هزار بیمه شده ورزشی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این تعداد 20 هزار نفر متعلق به ورزش فوتبال هستند و حدود 30 درصد کل جامعه بیمه شده ورزشی را شامل می‌شوند.

نظری گفت: فوتبال آذربایجان‌غربی در حال پیشرفت است و در حال حاضر 9 تیم لیگ برتری و دسته یک در رده‌های سنی بزرگسالان، امید، نوجوانان و جوانان کشور حضور دارند.

نایب رئیس هیئت فوتبال آذربایجان‌غربی ادامه داد: در رده سنی نونهالان بیش از هشت بازیکن در سطح ملی در استان وجود دارند که چند نفر از آن‌ها در تیم ملی فوتبال نونهالان حضور دارند.

وی تصریح کرد: حضور تیم فوتبال بانوان آذربایجان‌غربی در جمع 6 تیم لیگ برتر فوتبال و راه‌یابی چهار بانوی فوتبالیست از استان به تیم ملی نتیجه خوبی است که نشان از ظرفیت‌ بالای فوتبال در قسمت بانوان دارد.

نظری اضافه کرد: در قسمت آقایان نیز در زمینه بازیکن‌پروری مشکلی وجود ندارد و بازیکنان فاخری در آذربایجان‌غربی وجود دارند؛ اما به دلیل نداشتن تیم‌های رده بالا در استان نمی‌توانیم از چنین سرمایه‌هایی نگهداری کنیم.

نایب رئیس هیئت فوتبال آذربایجان‌غربی ادامه داد: حضور تیم فوتبال شهرداری ارومیه در مسابقات لیگ دسته دوم کشور نقطه عطفی برای فوتبال آذربایجان‌غربی بود و پشتیبانی از این تیم می‌تواند استعدادهای فوتبالی استان را به شکوفایی برساند.

وی افزود: نتیجه‌ای که امسال توسط تیم فوتبال شهرداری ارومیه به دست آمد قابل قبول بود و کمتر کسی فکر می‌کرد که حتی سهمیه لیگ دسته دوم توسط این تیم حفظ شود؛ در حالی که به عنوان تیم اول از گروه خود به مرحله پلی‌آف صعود کرد.

نظری با اشاره به عملکرد هیئت فوتبال در سال 93 افزود: گردش مالی سال 93 هیئت فوتبال استان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بود که از این میزان پنج درصد از سوی فدراسیون فوتبال، 45 درصد سهم اداره‌کل ورزش و جوانان و 55 درصد از اعتبارات آورده هیئت فوتبال تامین و هزینه شده است.

نایب رئیس هیئت فوتبال آذربایجان‌غربی ادامه داد: سال 93 فستیوال فوتبالی با حضور 600 فوتبالیست در ارومیه برگزار شد که این امر مؤید توجه هیئت فوتبال استان به امر استعدادیابی و نخبه‌پروری از سنین پایه است.

وی تصریح کرد: بیش از سه هزار مسابقه با حضور 300 تیم مختلف از آذربایجان‌غربی در استان برگزار شده که نشانگر استقبال از ورزش فوتبال است.

نظری خاطرنشان کرد: زمین چمن ورزشگاه تختی تنها زمینی بوده که در اختیار هیئت فوتبال است؛ ولی قرار است با هماهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی زمین فوتبال فرهنگیان نیز در اختیار هیئت فوتبال قرار گیرد.

/انتهای متن/

درج نظر