حجاب بانوی ایرانی ارزنده‌ترین مدال کشور است

پیام تشکر و قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی از کاروان اعزامی کشور به رقابت‌های المپیک…

0

به گزارش به دخت به نقل از روزنامه جوان، پیام تشکر و قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی از کاروان اعزامی کشور به رقابت‌های المپیک به خصوص تقدیر ایشان از بانوان محجبه و ورزشکار کشور که با حجاب اسلامی در میادین بزرگ بین‌المللی برای ایران افتخارآفرینی کردند، موجب شده تا بانوان ورزشکار با اعتماد به نفس بیشتر و روحیه بالاتری عزم خود را جزم کنند تا بیشتر از گذشته در رقابت‌های بزرگ جهانی و بین‌المللی با حجاب، حضوری پررنگ و افتخارآفرین داشته باشند.

بعد از اینکه کیمیا علیزاده به عنوان اولین بانوی مدال‌آور ایران در المپیک به دفاع از نوع پوشش بانوان مسلمان در مسابقات بین‌المللی پرداخت دو بانوی دیگر ورزشکار کشورمان نیز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نوع پوشش خود در رقابت‌های بین‌المللی را افتخاری برای خود عنوان کردند. عشرت کردستانی، بانوی پرچمدار کاروان ایران در پارالمپیک 2016 ریو می‌گوید: «احساس غرور می‌کنم که رهبر عزیزم از حضور بانوان مسلمان و باحجاب در میادین ورزشی به عنوان یک کار عظیم یاد می‌کنند و شنیدن این کلام رهبر معظم انقلاب برایم بسیار ارزشمند بود.» کردستانی با اشاره به آخرین وضعیت آمادگی خود برای حضور در پارالمپیک هم گفت: «برای آمادگی از یک‌سال قبل تمرینات سختی را شروع کردم، می‌دانستم که این میدان ورزشی جایی نیست که با کوتاهی در تمرینات بشود جایگاهی به دست آورد، به همین دلیل تمام تلاش خود را برای موفقیت در پارالمپیک کرده‌ام.

امیدوارم بتوانم با حجاب کامل شایستگی‌های بانوان ایران را باز هم به دنیا نشان دهم.» مه‌لقا جام‌بزرگ ملی‌پوش تیراندازی بانوان را تمام کشورهای حاضر در رقابت‌های تیراندازی المپیک به عنوان بانوی چادری تیراندازی می‌شناسند، معروفیت جام‌بزرگ از رقابت‌های المپیک 2012 لندن شروع شد جایی که به گفته خودش همه او را با چادرش می‌شناختند. جام‌بزرگ که در المپیک 2016 ریو نیز با حجاب حضور داشت در خصوص نوع برخورد ورزشکاران دیگر کشورها با بانوان محجبه می‌گوید: «برخوردها با ما به محیط کشورهای مختلف بستگی دارد و ما تقریباً عادت کرده‌ایم که انواع برخوردها را ببینیم. در برزیل استفاده ما از چادر برای همه جای تعجب داشت و همه می‌گفتند که در این گرمای شدید چرا باید پوشش ما به این شکل باشد، اما ما بر این باوریم که حجاب بانوی ایرانی ارزنده‌ترین مدال برای خود او و کشور است. بنابراین تفاوتی نمی‌کند که کجا باشیم و با چه کسانی رقابت کنیم، ما حجابمان را حفظ و با حجاب برای کشورمان افتخار کسب می‌کنیم.»

/انتهای متن/

درج نظر