حال و روز فوتبال بانواني که مسئولان توجهي به آن ندارند!

0

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا، تيم ملي فوتبال دختران زير 19 سال ايران در مسابقات قهرماني آسيا نتايج ضعيفي گرفت که نشان دهنده عدم توجه کافي مسئولان فدراسيون فوتبال به اين بخش است.
تيم ملي فوتبال دختران زير 19 سال ايران در مسابقات قهرماني آسيا با تيم هاي کره جنوبي، کره شمالي و تايلند همگروه بود. اين براي نخستين بار بود که تيم ملي دختران در اين رده سني به جمع 8 تيم برتر آسيا مي رسيد.
مهناز امير شقاقي سرمربي تيم ملي فوتبال قبل از اعزام به مسابقات قهرماني آسيا از تلاش تمام تيم براي کسب بهترين نتيجه در مسابقات قهرماني آسيا صحبت کرد اما در عمل اين اتفاق رخ نداد. او اعلام کرده بود تيم ملي مي‌خواهد باعث افتخار ايران شود اما اين مسابقات براي ايران نتيجه‌اي به جز خوردن 29 گل و زدن يک گل به همراه نداشت.
در نخستين بازي برابر کره جنوبي، تيم ايران تنها يک موقعيت گل داشت و کره جنوبي 31 موقعيت. 13 ضربه از 22 ضربه داخل چارچوب کره جنوبي به گل تبديل شد و 8 بار نيز دروازه‌بان ايران مانع گل شدن توپ شد.
تيم ملي فوتبال کره شمالي دومين حريف تيم ملي در اين رقابتها در بازي برابر ايران 37 موقعيت گل داشت که 26 ضربه اين تيم داخل چارچوب بود. از اين تعداد موقعيت ها 9 گل زده شد و دروازه بان ايران موفق شد 15 ضربه را مهار کند.
در آخرين ديدار، ملي‌پوشان ايران به مصاف تايلند رفتند که در پايان از 38 موقعيت گل تايلند 9 ضربه وارد دروازه ايران شد.
نکته مثبت اين بازي از نظر سرمربي تيم ملي زدن يک گل توسط ملي پوشان ايران اعلام شد. در واقع سارا ظهرابي نيا تنها گل ايران در اين رقابتها را وارد دروازه تايلند کرد که دليل اين گل هم تغيير تاکتيک سرمربي تيم ملي عنوان شده است، تغيير تاکتيکي که مشخص نيست چرا از ابتدا صورت نگرفته بود.
از نکات قابل توجه در سه بازي اين است که تيم ايران در اين رقابت ها تنها يک کرنر زد. در اين سه بازي حريفان ايران 106 موقعيت گل داشتند، با اين حال به نظر مي‌رسد که اميرشقاقي از نتايج به دست آمده رضايت دارد.
او بعد از هر سه بازي تيم ملي در قهرماني آسيا از بازي تيم خود اظهار رضايت کرد و دائم کمبود تجربه را عامل شکست عنوان کرد. با وجود اينکه هيچ کس توقع برد ايران را برابر همگروه هاي خود نداشت اما پنهان کردن ضعف ها هيچ فايده اي ندارد. براي پيشرفت بايد ابتدا نقاط ضعف را مشخص، بعد آن را قبول و براي از بين بردن آن تلاش کرد اما در هر بازي، عملکرد بازيکنان خوب ارزيابي مي‌شود و از روزهاي خوب فوتبال بانوان در آينده صحبت به ميان مي‌آيد؛ روزهايي که هنوز مشخص نيست که چه زماني فرا مي‌رسد.
نايب رييس بانوان فدراسيون فوتبال نيز درباره نتايج تيم ملي اظهار کرد: تيم ما نياز به تجربه و زمان دارد و نبايد بابت اين عملکرد سرخورده شويم. بايد برنامه ريزي خوبي صورت بگيرد و بچه‌ها مورد حمايت قرار بگيرند.
صحبت‌هاي الهه عرب عامري کاملا درست است اما بعد از هر نتيجه اي که بانوان ايران در تمام رشته هاي ورزشي کسب مي‌کنند اين سخنان گفته مي‌شود. درنهايت هم هيچ اتفاقي رخ نمي‌دهد و اين دور باطل ادامه مي‌يابد.
رييس فدراسيون فوتبال نيز به اندازه کافي توجه لازم را به بانوان انجام نمي دهد و فقط به حضور در تمرينات اين تيم ها آن‌ هم يک هفته قبل از اعزام قناعت مي‌کند. در واقع مسائل مربوط به تيم ملي مردان به اندازه اي وقت رييس فدراسيون را به خود اختصاص مي دهد که کفاشيان مجالي براي توجه به بانوان ندارد.
زماني که رييس فدراسيون مجالي براي توجه به بانوان ندارد، نايب رييس بانوان فدراسيون بايد اين کار را انجام دهد. متاسفانه در هر دوره اي نايب رييس بانوان با افرادي دچار درگيري و بحث هايي مي‌شود؛ شرايطي که مختص عرب عامري و فوتبال نيست بلکه مشکل بسياري از نواب رييس بانوان است. در روزهاي گذشته برخي از افراد و مربيان تيم هاي فوتبال و فوتسال بانوان در اعتراض به عملکرد نايب رييس بانوان نامه اي خطاب به رييس فدراسيون نوشته بودند هرچند که در پايان معلوم نشد نويسنده يا نويسندگان آن چه کساني بوده و آيا اصلا به دست رئيس فدراسيون رسيده است يا خير.
اين شرايط باعث شده که عرب عامري با مشغله هايي که دارد هم زمان مناسبي براي توجه به فوتبال بانوان نداشته باشد.
در نهايت حال و روز فوتبالي که نه رييس به آن توجه مي‌کند و نه نايب رييس اين چنين مي‌شود. خوردن 13 گل از کره جنوبي، 9 گل از کره شمالي و 7 گل از تايلند به همراه يک گل زده!
همان طور که رييس فدراسيون و مسئولان فوتبال در زمان پيروزي تيم هاي ملي مردان برابر حريفان آسيايي و يا بازي خوب برابر قدرتهاي برتر جهان از تيم ملي تعريف و تمجيد مي‌کنند و نتايج را باعث افتخار آفريني براي کشور مي دانند، در زماني هم که 13 گل برابر تيم آسيايي دريافت مي‌کنند بايد بدانند که آبروي کل فوتبال ايران در ميان است و بايد توجه بيشتري صورت بگيرد. مسئولان به خصوص رئيس فدراسيون فوتبال بايد بدانند که تمام وظايف آنها معطوف به تيم ملي مردان و کي روش نمي‌شود.

/انتهای متن/

درج نظر