جنگ موبایلی علیه قرآن

در طول عمر کوتاه مدت شبکه های مجازی موبایلی در کشورمان، بسیاری از کاربران هرازگاهی با متن هایی مواجه شده اند که حاوی شبهه ای قرآنی همراه با ترجمه ای غلط از آیات قرآن کریم بوده و یا داستانی قرآنی را به شکل کاملا تحریف شده روایت کرده است. چاره ای برای مقابله با این شبهه ها هست؟

1

وقتی بحث دروغ و تحریف درباره قرآن پیش می آید، بیشتر کاربران با اعتقاد به اینکه اینگونه متن ها دروغ و تحریف است، سعی می کنند با مراجعه به افراد مطلع یا منابع مکتوب معتبر جوابی دندان شکن را برای فرستنده چنین متن هایی بفرستند. اما متاسفانه هستند اندک کاربرانی که به دلیل جهل این دروغ ها و تحریف های قرآنی را باور می کنند.

اما واقعا این متن ها توسط چه کسانی تولید و توزیع می شود؟ و چرا تصاویر قرآن سوزی کشیش آمریکایی در شبکه های مجازی دست به دست می شود؟

 

تاریخ تهمت زدن به پیامبر(ص)

از ابتدای هجرت رسول اکرم-صلی الله علیه و آله و سلم- به مدینه تا به امروز دشمنان اسلام، تلاش زیادی برای نابودی یا حداقل تحریف قرآن کرده اند؛ تلاشی که حتی مورخان مجبور شده اند برای عبرت گیری نسل های بعد کتاب ها درباره اش بنویسند.

البته می توان گفت کافرانِ اهل کتاب و مشرکین بعد از شروع دوره تمدن طلایی اسلام و با گرایش تعداد زیادی از مومنان مسیحی و یهودی و زرتشتی در کل جهان به اسلام، تلاشی را برای تدوین کتبی در رد قرآن آغاز کردند؛ تلاشی که در طی چند قرن به تدوین کتاب هایی چون ترجمه تحریف آمیز قرآن به قلم ماراکچی ایتالیایی[1] به زبان لاتین در سال 1691م.-همزمان با دوران صفویه در ایران- و یا ردیه لِدد ولداد میمیلاد بر نظر قرآن کریم درباره حضرت مسیح و ماجرای ولادت و عروج ایشان[2] و…. انجامید.

در واقع نویسنده های چنین کتاب هایی می کوشیدند با استفاده از احادیث جعلی و یا با منبع قرار دادن داستان های تحریفی تورات، اراجیفی مطرح کنند درباره اینکه [نعوذبالله] پیامبر(ص) عاشق همسر پسرخوانده اش می شود و او را مجبور می کند تا همسرش طلاق دهد تا خود با او ازدواج کند[3]. [باز هم برای نقل چنین تهمت وقیحانه ای به حضرت رسول به خداوند پناه می آوریم] همانند آنچه یهودیان به حضرت داوود درباره نحوه ازدواج با همسرش تهمت زدند و…

در مقابل اما علمای جهان اسلام در همان زمان ها کتب بسیاری را در پاسخ به شبهات اینچنینی تدوین کردند.

 

جریان دوم قرآن ستیزی به زبان فارسی

این جریان با شروع قرن بیستم به شکلی دیگری در کشورهای اسلامی و از جمله ایران شروع شد.

البته این بار متاسفانه نویسندگان غربزده وطنی از روی کتاب های سرتاسر دروغ و تحریف مستشرقان شروع به نوشتن کتاب هایی در ستیز با قرآن و اسلام کردند؛ کتاب هایی که در آن اسلام و قرآن کریم دین خشونت و مخصوص اعراب و دینی ضدحقوق زنان معرفی می شد و شان نزول آیات در آن به دروغ به حوادثی جعلی و مربوط به اعراب بدوی معرفی می شدند؛ کتاب هایی چون «کوروش کبیر و محمدبن عبدالله» نوشته مسعود انصاری و…

این بار هم باز علما و نویسندگان متعهد به میدان آمدند و با تدوین انبوهی از کتب قرآنی، تفسیری و تاریخ اسلام همچون «تفسیر المیزان[4]»، «تفسیر نمونه[5]»، «فروغ ابدیت[6]»، «تاریخ انبیاء از آدم تا رسول ختمی مرتبت[7]» و…. به شکل مبسوط پاسخ شبهات مستشرقان و عمله های داخلی آنها را دادند…

 

برای جنگ موبایلی بر علیه  قرآن آماده شویم

و حالا جریان سومی بر علیه قرآن شروع شده در شبکه های مجازی. با همه گیر شدن استفاده از شبکه های مجازی در میان مردم ایران، مجددا همان شبهات قدیمی گاهی براساس متن کتاب های قرآن و اسلام ستیز دوره استعمارنو و گاهی با روش هایی کاملا جدید روی صفحه های موبایل ها دیده می شود؛ شبهاتی که تنها با قوی کردن پایه های اعتقادی و معرفتی مخاطبان دفع می شود. در واقع برای پیروزی بر تهاجمی که دشمنان اسلام در صفحه های موبایل ها به راه انداخته اند، باید به دفاعی سنجیده و مستدل از قرآن بپردازیم و بلکه در معرفی حقیقت کلام وحی کارهای خلاقانه و نوی را  طراحی کنیم.

و در نهایت با وجود همه این تهاجم ها  ما امروز وظیفه داریم با تدبر و تفکر در آیات قرآن و مانوس شدن با کتب تفسیری و مطالعه کتب تاریخ اسلام دوباره راه شبهه افکنی دشمنان اسلام را برای ستیز با قرآن و اسلام سد کنیم و با به اشتراک گذاشتن متن های دقیق و صحیح و معتبر قرآنی و مذهبی از دین و اعتقادات خود دفاع کنیم.

 

[1] -کتاب «نگرشی تاریخی بر رویارویی غرب با اسلام»، دکتر جهانبخش ثواقب، موسسه بوستان کتاب، چاپ دوم 1387.ش، ص 205 تا 207

[2] -کتاب «مصقل صفا»-در نقد کلام مسیحیت-، نوشته علامه میرسیداحمد علوی عاملی، با مقدمه حامد ناجی اصفهانی، نشر امیر(قم)، چاپ 1373.ش، ص 57 و 58

[3] -برای پاسخ این تهمت به تفسیر آیات 36 تا 38 سوره احزاب مراجعه فرمایید.

[4] -حضرت علامه محمدحسین طبابائی

[5] -حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی

[6] -به قلم حضرت آیت الله جعفر سبحانی که به موضوع زندگانی حضرت محمد(ص) اختصاص دارد.

[7] -به قلم حضرت آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی

/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)