جمع‌آوری 110 هزار معتاد متجاهر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از جمع‌آوری 110 هزار معتاد متجاهر، انهدام شبکه 9 نفره تولید نوع جدید شیشه و تمرکز ویژه این پلیس در شرق کشور در سال 95 خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، سردار علی مؤیدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان این مطلب که امر مبارزه با مواد مخدر محدود به زمان خاصی نیست، اظهار داشت: عملکرد پلیس نیز محدود به زمان خاصی نیست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: در پایان سال طرح‌های ویژه‌ای در سراسر کشور به خصوص شرق و جنوب شرق کشور اجرا خواهد شد که با اشراف کامل بتوان از ورود و انتقال مواد مخدر جلوگیری کرد.

سردار مؤیدی به هدف گذاری مناسب در سال جاری در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر پرداخت و بیان داشت: 110 هزار معتاد متجاهر در سراسر کشور جمع‌آوری شده‌اند که از این بین 5 هزار نفر در تهران بزرگ بوده‌اند.

وی به برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال 95 اشاره و تصریح کرد: تمرکز بر ساماندهی معتادان، خرده‌فروشان و عناصر اصلی و تمرکز در شرق کشور از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد به عنوان استان‌های هدف از جمله برنامه‌ریزی‌های این پلیس در سال آینده است.

این مقام ارشد مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: امروز نگاه ما یک نگاه علمی و دانشی است و در این راستا توسعه آزمایشگاه‌های علمی به دلیل کشف علمی مواد مخدر و همچمنیم آموزش نیروها با توجه به تجهیزات روز و در راستای مقابله با تیم‌های بسیار پیچیده و مخوف مافیایی از جمله برنامه‌های ما است.

سردار مؤیدی به یکی از مهمترین پرونده‌های امسال اشاره و بیان داشت: پرونده‌ای داشتیم که 227 روز کار اطلاعاتی، شناسایی‌،تعقیب و مراقبت روی آن انجام دادیم که خوشبختانه به سرانجام رسید.

وی تشریح کرد: در این پرونده افرادی می‌خواستند نوع جدیدی از پیش‌سازها را تولید کنند؛ این افراد ابزار، امکانات، آزمایشگاه و حتی کارخانه داشتند و افرادی بودند تحصیل‌کرده که در صدد تولید ترکیب جدیدی از نوع شیشه بودند که ماموران ما توانستند هر 9 نفر آنها را دستگیر کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درمورد فرجام پرونده تمساح خلیج گفت: این پرونده مباحث مالی زیاد و گسترد زیادی از اصناف و اقشار را در بر می‌گیرد و هر چه زمان می‌گذرد متوجه دامنه فعالیت آنها می‌شویم.

این مقام ارشد انتظامی درمورد اظهارات مولاوردی درمورد حذف مجازات اعدام بیان داشت: اظهارنظر از طرف هر شهروندی در این نظام آزاد است اما هنگامی که در فرایند رسیدگی و تبیین قوانین قرار می‌گیرد ما در آنجا دفاع خود را انجام خواهیم داد.

وی با بیان این مطلب که از اظهارنظر هر شهروندی در بحث تدوین قوانین ناراحت و نگران نیستیم گفت: شرایط کشور شرایط خاصی است و خوشبختانه نظام هوشمندانه در این زمینه عمل می‌کند.

/انتهای متن/

درج نظر