جشنواره ی مد و لباس، کیفیت پایین و رونق کم

جشنواره ی مد و لباس فجر امسال از 3 الی 10 اسفند در سه مکان مختلف، یعنی برج میلاد، برج آزادی و تالار وحدت برگزار شد. متاسفانه استقبال از این نمایشگاه به علت عدم مدیریت درست و در نظر نگرفتن سلیقه و خواست مردم بسیار کم بود.

0

امثال هم مثل سال های قبل جشنواره مد و لباس فجر برگزار شد.استقبال از این جشنواره امسال، نسبت به سال های گذشته، بسیار کمتر شده بود و عدم مدیریت درست و برنامه ریزی هدفمند در آن به چشم می خورد.

 

تبلیغات ضعیف

یکی از مکان های برگزاری جشنواره ی امسال مد و لباس فجر برج آزادی بود، منتها در راه های منتهی به برج آزادی هیچ گونه تبلیغی برای راهنمایی به سمت نمایشگاه وجود نداشت و به خاطر همین کسانی که می خواستند به سمت نمایشگاه بروند ( که اکثرا هم اولین بارشان بود که به برج آزادی می آیند) همه گیج شده بودند و مدام مجبور بودن از مغازه داران سوال کنند و راهنمایی بخواهند.

 

استقبال از سال قبل کمتر شده است

سالن در ساعت 11 صبح کاملا خالی بود و تعداد کمی بازدید کننده داشت، وقتی علت را از برخی غرفه داران پرسیدم جواب همه شان این بود که سال های گذشته که جشنواره متمرکز و نه به صورت سه بخش در تالار وحدت برگزار می شد، تعداد متقاضیان و شرکت کنندگان خیلی بیشتر بوده است و امسال حتی در تالار وحدت هم استقبال از این جشنواره به اندازه ی سال های پیش نبوده است.

یکی از غرفه دارن عنوان کرد که ما امیدوار بودیم بتوانیم محصولاتمان را به تعداد زیادی از مردم عرضه کنیم ولی حالا چند روز است که خبری از استقبال و حتی بازدید هم نیست. اگر اوضاع همین طور بماند و سال بعد هم نمایشگاه در برج آزادی باشد، دیگر تمایلی به شرکت در آن نداریم…

 

غرفه های خالی

یکی دیگر از نکاتی که به محض ورود به سالن نمایشگاه بسیار به چشم می آمد،غرفه های خالی نمایشگاه بود که مسولین آن ها را رها کرده بودند تا خودشان در برنامه ای مخصوص طراحان، که در سالن کناری برگزار شده بود، شرکت کنند و اکثرا هم کسی را به جای خود در غرفه هایشان نگذاشته بودند.

نمایشگاه طی اطلاع رسانی های انجام شده از ساعت 10 صبح الی 9 شب باز و آماده برای پاسخگویی به بازدید کنندگان است اما متاسفانه امسال حتی ساعت 11:30 هم غرفه داران هنوز بیشترشان در غرفه ها حضور نداشتند و خیلی قوانین این نمایشگاه را جدی نگرفتند.

 

خلاقیت کم و قیمت بالا

یکی از معدود غرفه هایی که غرفه دار در آن حضور داشت خانم جوانی بود که به وسیله ی پارچه و هنرهای قدیمی مثل سوزن زنی، روتختی، کیف و کوله پشتی و… درست کرده بود. این خانم جوان در مورد عدم استقبال مردم از نمایشگاه امسال معتقد بود که طرح ها و خلاقیت در نمایشگاه امسال بسیار کمتر از سال های گذشته بوده است و بسیاری از طراحان خلاق امسال در جشنواره شرکت نکردند و این نظر با توجه به مقایسه ی عکس های کارهای طراحان در نمایشگاه سال های گذشته و امسال به شدت به چشم می خورد.

متاسفانه خیلی از طرح ها نه تنها جذاب نبودند که حتی در حد متوسط هم نبودند. تنها بعضی مانتوهای خاص و انگشت شمار بودند که متقاضی داشتند، آن هم وقتی مخاطبان قیمت و چگونگی خرید را از غرفه دارش ( در صورتی که در غرفه حضور داشت ) می پرسیدند به خاطر مکان های خرید که اکثرا در خیابان های بالای شهر بودند و قیمت بسیار کذایی که داشتند از همان ابتدا منصرف می شدند.

سخن آخر

متاسفانه جشنواره ی امسال مد و لباس فجر بر خلاف سال های پیش از استقبال خیلی بالای مخاطبین بهرمند نشد و به اهدافی که بیشتر تولید کنندگان خواهان دست یابی به آن بودند نرسید. باید از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه پرسید چرا نمایشگاهی که می تواند پتانسیل های تولید و عرضه ی بسیار بالایی داشته باشد را در این حد برگزار می کنند و با بی برنامگی باعث می شوند این فرصت طلایی هدر برود؟

/انتهای متن/

درج نظر