جشنواره تقدیر از فعالان ازدواج برگزار می‌شود

0

جشنواره تقدیر از فعالان ازدواج توسط شورای فرهنگ عمومی با همکاری شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده ، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران،شورایعالی انقلاب فرهنگی و سازمان های مردم نهاد همزمان با روز ازدواج برگزار می‌شود.
به گزارش به دخت به نقل از فارس، ازدواج یکی از سنت‌های مهم و اساسی در دین اسلام است به حدی که از معصوم روایت شده است که دو رکعت نماز مردی که ازدواج کرده بر نماز شب و روزه مرد مجرد برتری دارد.

و خداوند متعال در آیه 32 سوره نور می‌فرماید: «وَ أَنْکِحُوا الْأَیامی‏ مِنْکُمْ وَ الصَّالِحینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ إِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ» بى‏همسران خود و غلامان و کنیزان درستکارتان را همسر دهید اگر تنگدستند خداوند آنان را از فضل خویش بى‏نیاز خواهد کرد و خدا گشایشگر داناست.

امام صادق (ع) فرمود: پیامبر(ص) می‌فرماید ازدواج کنید و مجردان را نیز همسر دهید. آگاه باشید بهره مسلمان آن است که مالی را جهت ازدواج فرد مجرد هزینه کند. هیچ چیز نزد خداوند عزوجل محبوب‌تر از خانه‌ای که با ازدواج آباد شود، نیست.

نظر به اهمیت سنت ازدواج و امر وساطت در ازدواج و هر اقدامی را که برای تشکیل خانواده و تسهیل گری ازدواج صورت می­‌گیرد و ضرورت تجلیل و تکریم افرادی که در این حوزه فعال هستند، شورای فرهنگ عمومی با همکاری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده و سازمان های مردم نهاد درصدد هستند که جشنواره‌ای را به نام «جشنواره تقدیر از فعالین ازدواج» با اهداف ذیل برگزار می‌کند:

معرفی و تجلیل از فعالین در حوزه ازدواج و تشکیل خانواده

معرفی و تکریم از خیرین در حوزه ازدواج و تشکیل خانواده

انتشار و تبلیغ فعالیت‌ها و اقدامات در این حوزه

الگوسازی و فرهنگ­سازی از طریق معرفی اقدامات گروه‌­ها و افراد فعال در این حوزه

افزایش آگاهی و تجربه و اصلاح رویه‌­ها از طریق آشنایی با روش‌­های صحیح و موثر

زمان برگزاری این جشنواره روز اول ذی‌الحجه (24 شهریور 94) است که مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بوده و در تقویم رسمی به نام روز ازدواج نامیده شده است.

محورها:

افراد و یا سازمان­‌های دولتی و غیردولتی که به تسهیل­گری و وساطت امر ازدواج می­‌پردازند.

خیرین در امر ازدواج اعم از تهیه جهیزیه، تأمین مخارج عروسی و…

محققان و پ‍ژوهشگران در موضوع ازدواج و معرفی عناوین و پژوهش‌­های ویژه

مربیان و اساتید فعال در آموزش معیارهای صحیح انتخاب همسر و همسرداری

مراکز مشاوره و آموزش قبل و حین ازدواج

به تعدادی از برگزیدگان کشوری جوایزی ارزنده اهدا خواهد شد.

فرم این فراخوان را از اینجا دریافت کرده و پس از تکمیل به پست الکترونیکی raeismirzaei@shorayezanan.ir ارسال نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66464920 تماس بگیرید.

/انتهای متن/

درج نظر