جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر

شکل گیری تدریجی زمین باعث شده جزیره هایی روی این کره خاکی شکل بگیرند و محل سکونت انسان ها شود. انسان ها نیز مانند طبیعت دست به ساخت جزیره های زیبایی زدند که البته زیبایی آن ها به اندازه جزیره های ساخت طبیعت مادر نیست. در این جا با 4 نمونه از این جزیره های مصنوعی در سراسر دنیا آشنا شوید.

0

جزیره نوتردام (کانادا)

پشهر مونترآل جهت آمادگی برای نمایشگاه جهانی و بین المللی سال ۱۹۶۷ نیاز به ساخت سیستم مترو داشت. بنابراین برای ساخت آن ۱۵ میلیون تن سنگ نیاز داشتند و در نهایت به روشی کاملا هوشمندانه جزیره نوتردام را در رودخانه سنت لارنس ساختند. امروز این جزیره یکی از جاذبه توریستی شده است.


جزیره ویلهلمستین (آلمان
)این جزیره در دریاچه استینهود که بزرگ ترین جزیره در شمال غربی آلمان است قرار دارد و از سال ۱۷۶۵ تا ۱۷۶۷ ساخته شده است. برای ساخت این جزیره آنقدر سنگ و صخره به داخل آب انداخته اند تا سرانجام جزیره شکل گرفته است. اکنون این جزیره به موزه و جاذبه توریستی تبدیل شده است.


جزیره گنج (ایالات متحده آمریکا
)این جزیره ابتدا به شکل یک تپه زیرآبی در سواحل سان فرانسیسکو بود و از آنجایی که وجود این تپه برای کشتی ها و قایق ها خطرناک بود ساخت و ساز روی این تپه از سال ۱۹۳۶ آغاز شد. این جزیره در سال ۱۹۳۹ تکمیل شد و بعد از برگزاری نمایشگاه بین المللی گلدن گیت به مالکیت نیروی دریایی درآمد و دیگر برای شهروندها قابل استفاده نبود.

 

جزیره هالهومیل (مالدیو)مردم برای نخستین بار در سال ۲۰۰۴ به این جزیره پا گذاشتند و اکنون محل سکونت ۴۰ هزار نفر است. در این جزیره هتل ها و رستوران های زیبایی وجود دارد اما مهم ترین جذابیت آن ساحل بی نظیرش است.

/انتهای متن/

درج نظر